کرونا کرمان در سراشیبی موج ششم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش تدریجی ابتلا به کرونا، بویژه سویه امیکرون در این استان خبر داد و گفت: کرمان نیز همزمان با سایر مناطق کشور از اوایل بهمن ماه درگیر موج ششم همه‌گیری این ویروس با سویه جدید امیکرون شد که در حال حاضر شمار مبتلایان به این بیماری روند کاهش دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سعید صحبتی با اشاره به اینکه در هفته های نخست شیوع امیکرون تعداد بیماران در بخش سرپایی و بعد در بخش بستری کرمان افزایش یافت افزود: بعد از چند هفته از آغاز این اپیدمی، میزان آمار مرگ و میر بیماران نیز افزایشی شد به طوری که در برخی روزها شاهد ۲۰ مورد مرگ کرونایی بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه قله موج ششم اپیدمی کرونا را در کرمان پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر موارد بستری در سطح بیمارستان های این استان به زیر ۲۰۰ مورد با تشخیص قطعی کرونا رسیده و هر روز بین ۳۰ تا ۴۰ نفر اضافه و ۴۰ تا ۵۰ نفر نیز ترخیص می شوند که این مهم سبب می شود روند بستری بیماران کاهشی باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: در مقایسه با روزها و هفته های قبل، روز به روز تعداد بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در این استان کاهش می یابد.

صحبتی با بیان اینکه در بخش بیماران سرپایی نیز روند کاهشی است تصریح کرد: قبل از این گاهی روزانه بیش از سه هزار مراجعه سرپایی به مراکز منتخب درمانی کرمان داشتیم و آزمایش بیش از ۵۰ درصد افراد مراجعه کننده مثبت می شد در حالی که اکنون تعداد مراجعان سرپایی به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر رسیده و آزمایش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مثبث شده و این مهم حاکی از کاهش شدید آمار مبتلایان به ویروس کرونا است که در موارد جدید رخ می دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: امیدواریم روند کاهشی ابتلا به کرونا ادامه داشته باشد تا شرایط نوروز امسال برای خانواده ها و مردم بهتر باشد.

وی دلیل کاهش مبتلایان به کرونا در موج ششم را نسبت به موج پنجم واکسینه شدن افراد دانست و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۸۸ درصد از افراد واجد شرایط، نوبت اول و حدود ۸۰ درصد هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند که البته در مورد نوبت سوم واکسن استان کرمان عقب است و تمام افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از نوبت دوم واکسیناسیون آنها گذشته باید برای دریافت نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

صحبتی با بیان اینکه درگیری کودکان در موج اومیکرون نسبت به سویه های قبلی بیشتر است و به همین دلیل کودکان پنج تا ۱۲ سال مشمول دریافت واکسیناسیون شدند گفت: متاسفانه مراجعه والدین و خانواده ها برای واکسینه کردن فرزندان در این گروه سنی از حد انتظار ما پایین تر و نیاز است خانواده ها و والدین این خطر جدی را درک و در اولین فرصت برای تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان اقدام کنند تا شرایط نوروز امسال بهتر باشد.

وی تاکید کرد: افراد در دید و بازدیدها در حد امکان رعایت حال سالمندان و افراد بیمار را داشته باشند و از شکستن فاصله فیزیکی مناسب، روبوسی و دست دادن و از نشستن در یک محیط با تهویه نامناسب پرهیز کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره اینکه افرادی که قصد مسافرت دارند برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند گفت: اعمال جریمه های قانونی برای افرادی است که واکسیناسیون آنها کامل نباشد و این براساس پلاک خودرویی که در سفرهای بین شهری در حال تردد است اعمال می شود.

صحبتی گفت: بیش از ۳۰۰ تیم ناظر در سراسر استان کرمان تا ۱۵ فروردین ماه فعالیت دارند و در این راستا تمام مراکز عمومی و تجمعی بازدید و در صورتی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکرده باشند اعمال قانون می شوند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی زمینه ساز شیوع ویروس کرونا از طریق شماره ۱۹۰ موارد را به بازرسان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86549
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.