مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد:


گروه تعزیه ده‌زیار در سه بخش برگزیده سوگواره کشوری بوشهر شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار کرمان در سوگواره کشوری تعزیه استان بوشهر در سه بخش به‌عنوان گروه برگزیده انتخاب شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی با بیان اینکه هفتمین سوگواره کشوری استان بوشهر با حضور بیش از ۱۰ گروه تعزیه از سراسر کشور در شهرستان جم برگزار شد، گفت: گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار به‌عنوان نماینده کرمان در این دوره از سوگواره، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) را اجرا کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در این سوگواره در سه بخش به‌عنوان گروه برگزیده انتخاب شد، افزود: این گروه در بخش موسیقی، پوشش مناسب(نوع و رنگ لباس) و همچنین در بخش اجرای ذاکران تعزیه‌خوان از سوی داوران سوگواره برگزیده معرفی شد.
روحی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این سوگواره و همچنین مجتمع مس سرچشمه برای همکاری در اعزام گروه تعزیه ده‌زیار، اظهار کرد: در بخش اجرا، هنرمندان حسینی در شبیه‌خوانی نقش علی‌اکبر(ع)، امام حسین(ع)، سکینه، ام لیلا، ابن سعد، شمر و منقض به عنوان شبیه‌خوان برگزیده معرفی شدند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.