گلایه استاندار از سازمان حفظ نباتات کشور

محمدجواد فدایی تصریح کرد: مشکل ملخ ها در جنوب استان با بارندگی های اخیر تشدید شده و همچنین به علت بارندگی باند فرودگاه قلعه گنج دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه بروز مشکلاتی برای فرودگاه رودبار جنوب در پی بارش های اخیر در این منطقه رخ داده گفت: با اقدامات صورت گرفته مشکل فرودگاه رودبار جنوب برای استفاده از این فرودگاه در سمپاشی هوایی مناطق مورد تهدید ملخ، تا ساعت 14 امروز برطرف می شود.

استاندار اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه قبل قرار بوده دستگاه های اجرایی 34 دستگاه خودروی شاسی بلند به جنوب استان اعزام کنند که اکنون تنها 9 خودرو در جنوب حضور دارد. دستگاه ها به تعهدات خود عمل نمی کنند در حالی که اگر دستگاه ها کمک بکنند، مشکل حل می شود.

او افزود: باید خودروهای مجهز کمک دار توسط دستگاه هایی که تعهد شده، در اختیار جهاد کشاورزی جنوب قرار بگیرد و بعداز ظهر امروز با اصلاح باند، هواپیما برای سمپاشی منطقه کوهستان به رودبار برود.

وی می گوید: به شدت از سازمان حفظ نباتات کشور گلایه داریم که تعهدات را با تعلل انجام می دهد و اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی که باید به استان کرمان پرداخت می کردند، ندادند و همچنین باید سم خریداری و در اختیار ما قرار می دادند، که این کار نیز صورت نگرفت.

فدایی ادامه داد: از سازمان حفظ نباتات می خواهیم در عمل به تعهدات تسریع کند و همین اعتبار کمی که نسبت به نیاز تعیین شده به استان کرمان ابلاغ کنند.

وی اظهار کرد: مصوب شد تا فرمانداری ها از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری برای مبارزه با ملخ استفاده کنند و دهیاری ها زیر نظر فرمانداری ها و جهاد کشاورزی در عملیات سمپاشی مشارکت و همکاری و از اعتبارات دهیاری در این زمینه و خارج از حریم دهیاری استفاده کنند.

به گفته او: باید تمرکز جهاد کشاورزی جنوب در منطقه رودبار و به ویژه کوهستان باشد و در صورت نیاز، شهرداری ها از اعتبارات شهرداری برای مبارزه با ملخ در حریم شهرها استفاده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28150
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.