شهردار کرمان از ممنوعیت قطعی ورود خودرو شخصی به خیابان تجلی و میدان ارگ خبر داد


یک شهرساز : پیش‌نیاز پیاده‌راه سازی انجام نشده است

شهردار کرمان با تاکید بر پیاده‌راه شدن میدان ارگ و خیابان تجلی گفت: «برخی تقاضا دارند خیابان تجلی بعد از پیاده‌راه سازی برای همه‌ی خودروها باز بماند که این‌کار حیف کردن بیت‌المال است.».

به گزارش کرمان‌نو سعید شعرباف تبریزی در نشست عمومی شورای شهر امروز ۹ اسفندماه گفت: « ورود خودروهای شخصی به خیابان تجلی و در مراحل آینده به میدان ارگ قطعا ممنوع خواهد شد».
مریم فدایی قطبی؛ شهرساز و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در خصوص ممنوعیت ورود خودرو به میدان ارگ به کرمان‌نو گفت: «وضعیت کنونی اجرای پروژه پیاده‌راه سازی میدان ارگ مناسب نیست و پیش‌نیازهای ایجاد پیاده راه در خیابان تجلی و میدان ارگ رعایت نشده است».
او افزود: «به طور کلی با حذف کامل خودرو مخالفم اما درمورد خیابان تجلی اینطور نیست».
فدایی در این مورد توضیح داد :« نگاه ما به خیابان تجلی یک خیابان مستقل نیست بلکه در واقع پیشخوان بازار است و ممنوعیت ورود ماشین به آن اقدام درستی است اما اینکه بگوییم ماشین وارد تجلی و ارگ نشود و همه ماشین‌ها در خیابان گلبازخان پارک کنند خنده‌دار است».

وی افزود: « پیشنهاد ما تغییر شکل تقاطع گلبازخان به طالقانی ؛ کم کردن عملکرد این تقاطع ؛ فعال‌تر کردن پارکینگ صاروج و ترغیب مردم برای حضور پیاده در میدان ارگ و خیابان تجلی است که به شهردار اعلام کردیم.»

سعید شعرباف‌تبریزی چند ماه پیش گفته بود پروژه میدان ارگ و خیابان تجلی تا قبل از ۱۵ اسفند تمام خواهد شد و اثری از کارگاه عمرانی در میدان نخواهد بود اما امروز گفت ۱۵ اسفند عملیات عمرانی متوقف می‌شود و مابقی کار به سال جدید موکول می‌شود.

شهردار کرمان در نشست امروز شورای شهر نیز توضیح داد: «اقداماتی مثل جداره‌سازی خیابان تجلی و میدان ارگ برای بعد از فروردین‌ماه می‌ماند».

کلنگ پروژه پیاده‌راه سازی میدان توحید و خیابان تجلی فرودین امسال و در زمان شورای پنجم و شهرداری مهران عالم زاده زده شد اما بحث‌های پیرامون طراحی این میدان و تصمیم برای این کار در دوره‌های قبل گرفته شده بود. با آمدن شورای ششم و دوره‌ی جدید در شهرداری کرمان، برخی اعضای شورای شهر اظهار نظراتی مبنی بر ایجاد تغییرات در طرح یا انجام دوباره مطالعات پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه را داشتند.
عباس مسعودی تغییرات مورد نظر مدیزیت جدید را در طرح اعمال نکرد و طرحی که اکنون در حال اجراست تغییرات زیادی با طراحی دکتر مسعودی دارد.
حالا نزدیک به یکسال است که وضعیت خیابان تجلی و میدان ارگ برای کسبه نارضایتی به همراه داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85810
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.