۱۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد کرمان فاقد مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۱۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند، بر لزوم مشارکت خیران و رفع موانع و تأمین زمین از سوی مسئولان مربوطه در حل مشکل مسکن مددجویان و نیازمندان تأکید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “یحیی صادقی” در حاشیه بازدید استاندار کرمان از روند اجرایی ساخت ۳۶ واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد کرمان در قالب طرح “چهل قسیم” حاج قاسم سلیمانی در روستای سیدی کرمان گفت: در شهر کرمان از بین ۷۰۰۰ خانواده تحت حمایت این نهاد بیش از ۱۰۰۰ خانواده زن سرپرست خانوار فاقد مسکن هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته چهار قطعه زمین توسط خیران جهت ساخت مسکن به مددجویان در روستای سیدی تحویل این نهاد شده بود، افزود: خوشبختانه خیرین و مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء پای‌کار آمدند و در طرحی به نام چهل قسیم سردار حاج قاسم سلیمانی اجرای طرح ۳۶ واحدی مسکن زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد کرمان کلید خورد.

صادقی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این واحدهای مسکونی افزود: تاکنون حدود هشت میلیارد تومان برای ساخت این واحدها هزینه شده، و برای تکمیل واحدها نیز حداقل به هشت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در اولین سالگرد حاج قاسم سلیمانی کلنگ ساخت این واحدهای مسکونی به زمین زده شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی نیز کلید این واحدهای مسکونی تحویل مددجویان شود.

وی ادامه داد: ۳۶ زن سرپرست خانوار عائله‌مند را بر اساس تعداد فرزند، داشتن فرزند بیمار و مشکلات دیگر امتیازبندی کردیم و این واحدهای مسکونی تحویل آن‌ها می‌شود.

صادقی در ادامه بیان کرد: پیگیر هستیم تا واحدهای مسکونی بیشتری احداث و تحویل مددجویان دهیم و براساس قولی که اداره راه و شهرسازی استان داده‌اند قرار شد تعدادی زمین در مناطق ماهان، حاجی‌آباد و محی‌آباد جهت ساخت مسکن به مددجویان تحویل این نهاد شود.

وی از طراحی فضاها و سالن‌هایی برای آموزش طرح‌های اشتغال به مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: اولویت اصلی این نهاد ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی آن‌ها است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77066
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.