۷۰۰ تن زیتون در جنوب کرمان برداشت می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از برآورد تولید ۷۰۰ تن محصول زیتون در این منطقه خبر داد و پیش بینی کرد که این میزان محصول از یکهزار و ۷۱۹ هکتار باغ زیتون برداشت شود. 

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی این سازمان، امیر امیرشکاری سطح زیر کشت باغات زیتون جنوب کرمان را ۲ هزار و ۱۳۸ هکتار اعلام کرد که ۴۱۹ هکتار آن غیربارور است.

وی تصریح کرد: برداشت زیتون برای تهیه کنسرو از اوایل شهریور ماه آغاز شده است و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.
امیرشکاری ادامه داد: برداشت زیتون برای روغن گیری نیز در مرحله رسیدن به رنگ بنفش تیره است که میوه در این زمان بیشترین درصد روغن و روغن حاصله بالاترین کیفیت را داشته باشد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تخمین زد که از هر هکتار باغ زیتون بارور به طور متوسط ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در زمان گرده افشانی میزان تولید این محصول حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.
این مسئول با بیان اینکه از سطوح بارور باغات زیتون ۷۵۵ تن محصول زیتون برداشت می شود تصریح کرد: از این مقدار ۴۵۵ تن برای تهیه کنسرو به کارخانه های مستقر در جیرفت و خارج از استان منتقل و فرآوری می شود.

وی ادامه داد: مابقی محصول در حدود ۳۰۰ تن در مرحله رسیدگی کامل میوه یعنی از  اواسط آبان ماه تا اواخر آذرماه به صورت روغنی برداشت می شود که از این مقدار حدود  ۵۱ تن روغن استحصال خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77069
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.