معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:


۱۳ درصد جمعیت رفسنجان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در رفسنجان و انار حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده اند و ۱۳ درصد از افراد گروه هدف هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، احمد جمالی زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از مدت‌ها که شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار داشت با واکسیناسیون گسترده عمومی و همزمان با سراسر کشور از این وضعیت خارج شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه با کاهش کرونا شاهد عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم که زنگ خطری برای بروز موج‌های بعدی خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشتی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: تا کنون ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در رفسنجان و انار حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده اند یعنی ۱۳ درصد از افراد گروه هدف هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند.

جمالی زاده یادآور شد: ۷۴ درصد جمعیت رفسنجان و انار نیز دو نوبت را و حدود ۱۲ هزار نفر هم دوز سوم را تزریق کرده اند.

تزریق یک دوز واکسن اثرگذاری کامل ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به انجام کامل واکسیناسیون تا دوز سوم تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه برخی از افراد نوبت دوم واکسن آنها فرا رسیده ولی مراجعه نکرده اند که باید توجه داشت یک نوبت واکسینه شدن اثر کاملی ندارد لذا در اولین فرصت ممکن مراجعه کرده و نوبت دوم را تزریق کنند تا ایمنی کامل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اخیراً دنیا درگیر سویه اومیکرون شده و در ایران هم مواردی از این سویه گزارش شده که سرعت انتشار و ابتلای آن بسیار بالاست. بهترین راهکار بر اساس نظر دانشمندان، برای جلوگیری و گسترش از سویه اومیکرون و موج بعدی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به خصوص تزریق نوبت سوم واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی انواع واکسن‌ها در شهرستان‌های رفسنجان و انار موجود است، تصریح کرد: شهروندان در این ایام مواظب سلامتی خود و دیگران باشند و با توجه به اینکه شب یلدا در پیش است و وضعیت زرد رفسنجان هم شکننده است دورهمی ها و تجمعات خانگی قطعاً خطرآفرین خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81854
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.