در نشست عمومی شورای شهر مطرح شد


۲۰میلیارد تومان آسفالت معابر شهر کرمان به پیمانکار واگذار می‌شود

در نشست علنی شورای شهر کرمان تصمیم گیری شد تا سقف ۲۰ میلیارد تومان آسفالت معابر شهر کرمان به پیمانکار واگذار شود.

به گزارش کرمان‌نو در جلسه عمومی شورای شهر کرمان که روز دوشنبه ۴ بهمن ماه برگزار شد، در مورد وضعیت آسفالت شهر و درخواست شهرداری کرمان برای واگذاری پروژه آسفالت تا سقف ۶۰ میلیارد تومان به یک پیمانکار مطرح شد که موافقین و مخالفین خود را داشت.
برخی از اعضای شورای شهر معتقد هستند با وجود اینکه سازمان عمران شهرداری کرمان امکانات لازم جهت انجام آسفالت و نیروهای زبده‌ای دارد، واگذاری این موضوع به پیمانکار از لحاظ اقتصادی به ضرر شهرداری خواهد بود و بهتر است بجای واگذاری پروژه ظرفیت سازمان عمران شهرداری فعال شود.
علی نادری، رئیس شورای شهر کرمان یکی از کسانی بود که مخالفتش با درخواست شهرداری را اعلام کرد و گفت: در این قرارداد پیمانکار سود زیادی می‌کند که با این سود می‌شود ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری را نو کرد، اگر شهرداری فقط قیر بخرد خودش می تواند آسفالت کند در صورتی که تجهیزات و پرسنل خوابیده است.
در پاسخ به این اظهارنظر، عده دیگری از اعضای شورای شهر مطرح کردند که جدا از اینکه شهرداری کرمان قیر ندارد و باید برای خرید قیر اقدام کند، ماشین آلات سازمان عمران نیز فرسوده هستند و عجالتا پیش از شروع سال جدید امکان آسفالت کردن برای سازمان عمران شهرداری وجود ندارد.
منصور ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر نیز در این رابطه عنوان کرد: اگر فرض کنیم تمام ظرفیت شهرداری پای کار بیاید، باز هم آنقدر وضعیت آسفالت خراب است که اگر پیمانکاری کمک شهرداری باشد اشکالی ندارد.
محمدرضا کمساری، عضو دیگر شورای شهر هم گفت: شهرداری تا پایان سال پولی ندارد که در شهر به عنوان آسفالت خرج کند، حتی اگر پیمانکار ۲۰ میلیارد پول بگیرد و به اندازه ۱۵ میلیارد کار انجام دهد باز هم مناسب است.
لذا مصوب شد تا سقف ۲۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ پیمانکار شهرداری نسبت به آسفالت معابری که شورای شهر تعیین می‌کند اقدام کند.

کمساری رییس کمیسیون میراث فرهنگی
در این نشست همچنین در خصوص کمیسیون تازه تشکیل شده‌ی میراث فرهنگی شورای شهر کرمان تصمیم‌گیری شد، محمدرضا کمساری به عنوان رئیس و محمد صادق تقوی به عنوان نايب رئیس این کمیسیون انتخاب شدند.
عشرت کردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر کرمان از دیدار با برخی از پاکبانان شرکتی شهرداری کرمان خبر داد و گفت: به مناسبت روز زن برای خانواده‌های این پاکبانان هدایایی مجموعا به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم.
این اظهار نظر با مخالفت‌هایی از برخی اعضای شورای شهر مواجه شد، اعضای مخالف معتقد هستند باید این مبالغ مصوب و بر اساس حساب و کتاب باشد.

بودجه شهردار پس فرستاده شد
شهردار کرمان که روز گذشته بودجه پیشنهادی‌اش برای سال جدید به شورای شهر فرستاد که این لایحه برای اصلاحات از سمت شورای شهر پس فرستاده شد.
بودجه پیشنهادی شهرداری کرمان ۲هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال جاری۵۵ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.