۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۴ واحد صنعتی جیرفت

محمود اسکندری نسب در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت بیان کرد در دولت یازدهم ۲۱۲ جواز تاسیس با سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در شهرستان جیرفت صادر شد که ۴۷ درصد جوازهای صادر شده که نشانگر عملکرد خوب دولت در این زمینه است.

وی افزود تعداد ۵۰ پروانه بهره برداری با سرمایه‌گذاری ۳۵۸ میلیارد ریال در جیرفت صادر شده است که ۴۴ درصد سرمایه‌گذاری محقق شده تاریخ شهرستان را شامل می شود.

ما به دنبال تشکیل انجمن‌های جدید هستیم

 به گفته معاون اتاق بازرگانی در همین نشست در این منطقه انجمن گلخانه‌داران، خرما و فرش راه‌اندازی شده است و پیگیر راه‌اندازی انجمن‌های سیب‌زمینی و پیاز با توجه به ظرفیت منطقه هستیم که هدف تشکیل این انجمن‌ها ساماندهی بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد مشکل این منطقه در نظر نگرفتن بازار برای تولید محصول است که باید با برنامه‌ریزی مناسبی آن را حل کرد، او در ادامه افزود ۲۵ درصد محصولات جنوب استان مازاد و برای مصرف تازه خوری است.

جهانبخش بهزادنژاد گفت کشورهای عراق، افغانستان، روسیه و آسیای میانه بازارهای اصلی این منطقه را تشکیل می‌دهند که ما پیگیر ورود محصولات کشاورزی این منطقه به بازار بورس هستیم و برای این کار به زیرساخت‌های مناسب نیازمندیم.

وی از تشکیل دوره‌ بازاریابی برای کشاورزان گفت و اشاره کرد که به دنبال برگزاری  دوره‌های دیگری برای افزایش اطلاعات روز کشاورزان در این منطقه هستیم.

طرح جامع کاهش تلفات در حیرفت فعال است

مدیر امور برق شهرستان جیرفت در این راستا بیان کرد طرح جامع کاهش تلفات شامل اصلاح شبکه و نصب پست توزیع هوایی جیرفت فعال است.
عباس انجم‌شعاع گفت در این طرح ۱۲ هزار و ۴۸۸ متر طول شبکه جدید برای احداث فشار متوسط، ۱۷۷ پست برق، ۷۱ هزار و ۲۸۳ متر تبدیل و اصلاح شبکه های فرسوده، ۱۳۰ متر فشار ضعیف زمینی و ۱۳ هزار ۹۹۴ متر احداث فشار ضعیف هوایی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر جیرفت اجرا می شود.

وی اشاره کرد محل اجرای این طرح در محله بهجرد، کهوروئیه، کلرود، مرکز شهر، شهرداری و محله رهجرد و همچنین شهرک فجر می باشد و فصل زمستان بهترین زمان برای اجرای طرح جامع کاهش تلفات برق است که امیدواریم تا پایان اسفندماه با بهره‌برداری از این طرح در تابستان ۹۶ مشکلی در حوزه برق شهر جیرفت نداشته باشیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8244
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.