۳ خانه مهر در شهرستان‌های کرمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تسنیم، محمد باقر اسلامی شامگاه یکشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان که با حضور رستم‌وندی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و فدائی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کنترل و کاهش طلاق در جامعه بسیار مورد تاکید است اظهار داشت: در سال گذشته بر حاشیه شهر کرمان متمرکز شدیم و 24 دوره آموزشی برای والدین برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی برای کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال هم برگزار شد افزود: برای فرهنگیان و مربیان مرد تعداد 720 نفر آموزش دیدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در برگزاری این دوره‌ها همکاری بین سازمانی وجود دارد گفت: از سال 95 شاهد افزایش جرائم خشن در استان بودیم.

وی با بیان اینکه به‌همین دلیل کنترل و کاهش خشونت در دستور کار قرار گرفت افزود: سند چشم‌انداز پیشگیری از خشونت استان تدوین شده و در همایشی رونمایی شد.

اسلامی با اشاره به اینکه چهار خانه مهر در کرمان راه‌اندازی شده که ملاقات زندانیان با خانواده در این مراکز انجام می‌شود گفت: امسال سه خانه مهردیگر در سطح شهرستان‌های کرمان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری این خانه‌ها بیان کرد: ملاقات زندانیان با فرزندان خود در این خانه‌ها انجام می‌شود تا از حضور فرزندان در زندان برای ملاقات والدین جلوگیری شود.

رمضان امیری مدیر کل زندان‌های کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه حدود 13 هزار زندانی در استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: حدود 70 درصد آنها زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند.

وی با بیان اینکه 75 درصد زندانیان کرمان متاهل بوده و 700 خانوار زندانیان کرمان زن و مرد با هم در زندان هستند عنوان کرد: 42 درصد بازداشت مجدد به زندان کرمان داریم که مشکلات زیادی برای زندان و استان دارند.

مدیر کل زندان‌های کرمان با اشاره به اینکه حدود دو هزار زندانی در سطح استان مهمان همیشگی زندان هستند گفت: این افراد بعد از آزادی بلاتکلیف هستند و بعد از آزادی دوباره مرتکب جرم می‌شوند.

فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز درر این جلسه با اشاره به اینکه آسیب‌های اعتیاد در بانوان بیشتر از مردان است اظهار داشت: میزان آسیبی که یک زن از اعتیاد می‌بیند بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه برای دختران پایه نهم و دهم طرح سفیران فرهنگی نهایی و قابلیت اجرا شد گفت: نیاز جدی به راه‌اندازی کمپ ماده 16 برای زنان هستیم و این کمپ باید به سرعت راه‌اندازی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29944
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.