۵۴۰ پروژه دولتی و خصوصی در استان کرمان به مناسبت دهه فجر بهره‌برداری و گلنگ زنی می‌شود

معاون استاندار کرمان از افتتاح و کلنگ زنی ۵۴۰ پروژه استان کرمان در دهه فجر با سرمایه‌گذاری بیش بر شش هزار میلیارد تومان خبر داد.

معاون استاندار کرمان از افتتاح و کلنگ زنی ۵۴۰ پروژه استان کرمان در دهه فجر با سرمایه‌گذاری بیش بر شش هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر ۱۴۰۰ در استان کرمان پروژه‌هایی به بهره‌برداری می‌رسد که دستاوردهای نظام اسلامی در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این پروژه‌ها در طول دهه فجر با حضور مسئولان استانی و تعدادی توسط مسئولان کشوری و به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شدند افزود: این پروژه‌ها در دو بخش آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری کامل در شهرستان‌های مختلف است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در مجموع ۵۴۰ پروژه دولتی و بخش خصوصی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که بعضی از آنها طی روزهای آغازین دهه فجر افتتاح شده است خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها بالغ بر شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱۸ پروژه در بخش دولتی است گفت: حدود دو هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در دستگاه‌های دولتی هزینه شده است.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه‌های دولتی از محل منابع ملی و استان تامین اعتبار می‌شوند افزود: مجموعاً ۲۰۸ پروژه با اعتبار هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان پروژه‌هایی است که اعتبار ملی دارند و ۲۱۰ پروژه با اعتبار هزار و ۶۷ میلیارد تومان اعتبار استانی دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۴۱۸ پروژه ۳۲۱ پروژه افتتاح و ۹۷ پروژه عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود گفت: از این تعداد ۹۳ پروژه با مبلغ ۹۲۳ میلیارد تومان در بخش خدمت‌رسانی مستقیم به مردم شامل آبرسانی و گازرسانی به مناطق است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در مناطق محروم اجرایی شده است عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق محروم با کمک سپاه ثارالله استان کرمان اختصاص داده شده که در یک برنامه تقریباً دو ساله به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ روستا در استان مشکل آبرسانی دارند و فعلاً با تانکر آبرسانی سیار به آنها انجام می‌شود افزود: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بالای ۹۰ درصد برقدار هستند و پیگیر برقرسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار هستیم.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به اینکه در بحث گازرسانی رشد خوبی در استان از سه سال گذشته داشته‌ایم گفت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی فقط در حوزه گاز ۲۸۰ میلیارد تومان پروژه در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در مناطق جنوبی استان کرمان نیز در دهه فجر ۸۵ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت افتتاح می‌شود که به‌صورت مستقیم در حوزه خدمت‌رسانی به مردم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84986
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.