تخریب بیش از هفت هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع هفت شهرستان جنوبی این استان طی ۱۰ سال گذشته تخریب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع هفت شهرستان جنوبی این استان طی ۱۰ سال گذشته تخریب شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از  ایرنا، حمزه احمدی دلیل تخریب مراتع جنوب استان کرمان را چرای مفرط یا برداشت بی رویه مراتع و آتش سوزی ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه مجموع مراتع هفت شهرستان جنوبی استان کرمان یک میلیون و ۹۴۱ هزار هکتار است اظهار داشت: احیا و بازسازی چهار هزار هکتار از مراتع تخریب شده این منطقه تا پایان سال جاری انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه بیشترین مراتع تخریب شده منابع طبیعی این منطقه در شهرستان جیرفت و بخش ساردوئیه قرار دارد تصریح کرد: بیشترین نوع گیاهی مراتع این منطقه نیز انغوزه است.

وی تصریح کرد: امسال عملیات احیا رویشگاه های گیاهان مرتعی و دارویی با مشارکت بهره برداران منابع طبیعی در مراتع رمازی، بیدگودال و دایلی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت به مساحت یکهزار و ۳۲۰ هکتار انجام شده است.

احمدی بر مشارکت بیشتر تمام مجریان و بهره برداران منابع طبیعی همچون صاحبان پروانه چرا، دارندگان طرح های مرتعداری، بهره برداران محصولات فرعی مرتعی و جنگلی، دوستداران طبیعت و خیرین این بخش با توجه به منابع محدود طبیعت نسبت به احیا مراتع با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر نقش مهم مراتع منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: مردم گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف زمین‌های ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیرمجاز را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84989
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.