به مناسبت هفته دولت


۹۵ پروژه با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان در بم افتتاح و کلنگ‌زنی می شود

کرمان‌نو- فرماندار بم از افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۳ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۵ طرح افتتاح و ۱۷ طرح کلنگ زنی می شود

به گزارش کرمان‌نو، محمد برزنگ شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت ابرازکرد: طول مدت مسئولیت مهم نیست می توان ۴۰ روز مسئول بود و برای تاریخ به صورت الگو ماند همانطور که شهید رجایی با اخلاص و مردمی بودن خود الگوی تاریخ شد.

او بیان داشت: طرح‌های موجود در زمینه‌های مختلف از جمله پروژه‌های شهرداری‌‌ها، دهیاری‌ها، بهداشتی و درمانی، مسکن ، گازرسانی ، برق و راه است .
فرماندار بم با اشاره به پروژه های شهرداری بم ادامه‌داد: یکی از معضلات شهر وجود سه هزار کوچه خاکی در بم بود که با پیگیری از دو محل یکی خودیاری مردم و دیگری کمک شرکت بازآفرینی شهر اعتبار آن تامین شد.
به گفته او آسفالت ۲۵۰ هزار مترمربع از طرح بازآفرینی و ۳۰۰ هزار مترمربع نیز از طریق مشارکت مردم انجام شده است که در این زمینه مقداری قیر رایگان هم از طریق استانداری دریافت شده است .
نصب ۱۰۳ دوربین امنیتی وترافیکی
برزنگ تاکیدکرد:با توجه به اینکه روشنایی معابر در هر شهر بسیار اهمیت دارد شهرداری بم نسبت به خرید چهار هزار لامپ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اقدام کرده است که امیدواریم با کمک مدیرعامل شرکت توزیع برق هر چه سریعتر این لامپ‌ها نصب شود.
او عنوان‌کرد: امنیت مهمترین بحث در هر شهر است که در همین ارتباط ۱۰۳ عدد دوربین ترافیکی و امنیتی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان خریداری و به زودی نصب می شوند.
او می گوید اجرای یکصد هزار مترمربع بهسازی و نوسازی میادین، اجرای ۳۰ هزار مترمربع پیاده روسازی و اجرای۲۰ کیلومتر جدولگذاری و ترمیم نهر آب از دیگر پروژه‌های شهرداری بم است.
فرماندار بم درباره پروژه های بنیادمسکن نیزاضافه‌کرد: طرح هادی ۱۵ روستاتوسط بنیاد مسکن و همچنین ۴۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت روستاها با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان انجام شده است.
۸۵ درصد روستاهای بم گازرسانی شده است
برزنگ خاطرنشان‌‌کرد: ۸۵ درصد روستاهای شهرستان بم گازرسانی شده است و تنها منطقه دریجان و دهبکری مانده که درحال اجرا است و شرکت گاز قول داده تا زمستان امسال تمام روستاهای شهرستان بم از نعمت گاز برخوردار شوند.
به گفته او ۶۰ کیلومتر شبکه گاز و ۲هزار انشعاب در سال ۱۴۰۱ نصب شده است .
او اظهارداشت:از جمله پروژه‌های برق بم اجرای ۹ کیلومترشبکه برق فشار متوسط و ضعیف و دو دستگاه پست توزیع برق با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.
فرماندار بم گفت:بیش از ۸۰ درصد پروژه پست بم سه که اعتبار آن از محل پروژه های ملی است تکمیل شده و مقرر گردید تا پایان سال تکمیل و وارد مدار شود که در صورت تکمیل این پست تا ۲۰ سال آینده مشکل برق نخواهیم داشت .
او می‌گوید: یک‌هزار و ۲۰۰ انشعاب برق با اعتباری بالغ بر ۴۲میلیارد تومان به دو روستای مهر آباد و حسینی خواجه از توابع بخش مرکزی که فاقد برق بودند برق رسانی شد.
برزنگ در خصوص پروژه‌های بهداشتی و درمانی گفت: ‍۱۰ درمانگاه ،۱۰ مرکز تصویربرداری ، ۹ آزمایشگاه، ۲۹ داروخانه ، ۳۵ مرکز بهداشت ، ۲ مرکز ام آی آر با اعتباری بالغ بر ۱۴۷میلیارد تومان راه اندازی و بهره داری رسیده است.
فرماندار بم گفت: مرکز ناباروری دکتر افلاطونیان با۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر افتتاح می‌شود و در این خصوص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرده است.
او افزود:آبرسانی به روستای دریجان با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد تومان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که البته این پروژه با کندی پیش می رود و پیگیر هستیم هرچه سریعتر به اتمام برسد.
برزنگ گفت:سه مخزن ذخیره سازی ۵۵۰ لیتری دهبکری نیز با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم هرچه سریعتر به اتمام برسد تا مشکل آب آشامیدنی در دهبکری بر طرف شود.
فرماندار بم ادامه داد: از دیگر پروژه‌های هفته دولت افتتاح چهار واحدمسکن مددجویان، سه زمین چمن مصنوعی و بهسازی استخر مجموعه ورزشی فجر و هشت هزارمترمربع جدول‌گذاری دهیاری‌ها و ۲۴ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت روستاها و پارک دهیاری‌ها است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108001
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.