بهره برداری از دو پروژه آبخیزداری در شهرستان فاریاب

با حضور آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار و دکتر حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان پروژه پخش سیلاب سایت شماره ۵ حوزه شهری، شهرستان فاریاب به بهره برداری رسید.

صبح امروز با حضور آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار، دکتر حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هئیت همراه و مسولین محلی شهرستان فاریاب، پروژه پخش سیلاب سایت شماره ۵ حوزه شهری، شهرستان فاریاب به بهره برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این مراسم گفت: امروزه اهمیت و نقش ویژه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری بر هیچ‌ کس پوشیده نیست، در همین راستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

حمزه احمدی اضافه کرد: مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز شهری فاریاب که شامل عملیات پخش سیلاب خاکی به حجم ۴۷۰۰۱ متر مکعب است که امروز به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: میزان اعتبار مصوب این پروژه بیش از ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است. همچنین در ادامه عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب سایت شماره ۱ حوزه آبخیزه شهری این شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال آغاز شد.

احمدی در پایان عنوان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۴۲ حوزه آبخیز در حال اجرا و بهره برداری می باشد.

معاون عمرانی استانداری: با توجه به بحران خشکسالی لزوم مدیریت منابع آبی بیش از پیش احساس می‌شود.

آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان، که برای افتتاح پروژه های اجرایی در هفته دولت به شهرستان فاریاب سفر کرده بود نیز ضمن اعلام رضایت از اجرای پروژه آبخیزداری و حفاظت خاک حوزه آبخیز شهری فاریاب، به حمایت بیشتر دولت از انجام پروژه های منابع طبیعی اشاره کرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: با توجه به بحران خشکسالی، لزوم مدیریت منابع آبی و بهره بردن از بارش های جوی نیاز به انجام پروژه های آبخیزداری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی انجام پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را گام مهم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای رفع بحران خشکسالی در ۲ سال اخیر دانست و اظهار امیدواری کرد که با انجام این پروژه ها در سراسر استان شاهد اثرات مثبت و تاثیر گذار آن‌ها در افزایش سفره های آب زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک، حمل رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب های ویرانگر باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54747
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.