آغاز توزیع ۶۰ هزار ماسک در جنوب استان

معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان گفت: 100 هزار ماسک به عنوان سهمیه برای جنوب در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۰ هزار ماسک با تامین نقدینگی خریداری شد.

خبرنگار: نجمه سعیدی

به گفته مشایخی معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان، توزیع 60 هزار ماسک با قیمت دولتی در جنوب استان آغاز شده است.

مهندس مشایخی معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان در مورد این توزیع ماسک در جنوب کرمان به کرمان نو گفت: 100 هزار ماسک به عنوان سهمیه برای جنوب در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۰ هزار ماسک با تامین نقدینگی خریداری شد.

مهندس مشایخی تاکید کرد: 40 هزار ماسک باقی مانده هم محفوظ بوده و با تامین اعتبار لازم، وارد جنوب کرمان می شود.

مشایخی معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان ضمن اشاره به این نکته که هم اکنون در پنج نقطه از شهرستان های جیرفت و همچنین در شهرستان عنبرآباد ماسک توزیع می شود، گفت: عاملین توزیع ماسک در شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب هم معرفی شدند.

به گفته مشایخی محل توزیع ماسک در شهرستان عنبرآباد، فروشگاه شهروند جنب بانک صادرات است.

محل‌های توزیع ماسک در شهرستان جیرفت 

وی در مورد محل های توزیع این ماسک در شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت هم این ماسک ها در فروشگاه کالای پزشکی آریو روبروی بیمارستان امام ،‌ فروشگاه کالای پزشکی آریانا بلوار جانبازان بعد از بیمارستان قائم، فروشگاه یکتا واقع در چهارراه کلینیک دوم، خیابان شفا روبروی انتقال خون ارزان سرای خیریه و فروشگاه شهروند روبروی فرمانداری ، توزیع می شوند.

معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان خاطر نشان کرد: یک انبار مرکزی هم روبروی بیمارستان قائم برای توزیع و فروش عمده در نظر گرفته شده که اگر دستگاه های اجرایی نیاز داشته باشند، نماینده دستگاه اجرایی، برای دریافت معرفی نامه باید به سازمان مراجعه کند.

مشایخی تاکید کرد: شرکت تعاونی کرمان ماسک های یارانه ای را به صورت مستقیم از خارج از استان تهیه کرده است ، ما در صمت جنوب از شرکت تعاون کرمان ماسک ها را خریدیم ، در کرمان این ماسک ها 1250 تومان خریداری شده و 1500 تومان فروخته می شوند، ما 1400 تومان خریدیم و با احتساب هزینه حمل ، به صورت عمده و بسته ای هر ماسک، 1500تومان و به صورت تک فروشی 1560 تومان فروخته می شود .

به گفته مشایخی در هر بسته 50 ماسک قرار دارد. مشایخی خاطر نشان کرد: اهالی جنوب استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در توزیع این ماسک ها، مشاهدات خود را به تلفن 124 گزارش دهند.

برای تولید ماسک از چین پارچه وارد می‌شود

این ماسک ها از سهمیه 350 هزار ماسکی استان است که به قیمت دولتی قرار بود در سطح استان توزیع شوند، پیش از این رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفته بود: که 350 هزار ماسک با قیمت دولتی از دیگر استان‌ها خریداری و وارد استان شده و در سراسر استان توزیع می شود.

وی تاکید کرد این ماسک ها با قیمت 1500 تومان توزیع می شوند. حسینی‌نژاد وعده داد: علاوه بر این تعداد ماسک، 300 هزار ماسک دیگر هم به زودی قرار است به استان وارد شود.

در همان زمان حسینی‌نژاد درباره‌ی کمبود پارچه‌ی ماسک در استان هم گفته بود که برای خرید 30 تن پارچه از کشور چین، سفارش آن را ثبت کرده اند و اگر بتوانند آن را وارد استان کنند، پارچه مورد نیاز همه‌ی واحدهای تولیدی ماسک تامین می شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان، حدود 55 واحد تولیدکننده‌ی ماسک در سامانه‌ی مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند و 15 واحد برای خرید 370 هزار متر پارچه پول هم پرداخت کرده‌اند و استان ما در نوبت تخصیص قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54992
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.