شهرستان بم همیشه پای بند مقررات و قوانین بوده است

چهارمین روز ماه پایانی پاییز و اعمال محدودیت های جدید کرونایی در سراسر کشور به ویژه در شهرستان بم است که گزارش های رسیده به کرمان نو بیانگر همراهی کردن بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل هاست.

به گفته شهسوارپور فرماندار بم ، شهرستان بم یکی از شهرهایی است که همیشه به مقررات و قوانین پای بند بوده و تمامی موارد و محدودیت های مصوب شده براساس مصوبه های ستاد ملی کرونا و در راستای اجرای طرح ملی مدیریت هوشمند محدودیت ها و ممنوعیت ها متناسب باوضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان اعمال شده و در حال اجرا هستند.

به گزارش کرمان نو، اعمال محدودیت‌ و تعطیلی در فعالیت برخی اصناف و مشاغل و ممنوعیت تردد بین شهری و استانی محور اصلی تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به مدت دو هفته است؛ در این طرح که به تناسب وضعیت زرد، نارنجی و کرونایی شهرهای مختلف از شنبه یکم آذرماه اجرایی شده، مجازات های تنبیهی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

ممنوعیت ورود خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان بم

هادی شهسوارپور اضافه کرد: هرگونه ورود خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان بم از یکم آذر ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع است و ضمانت اجرایی این ممنوعیت برای پلاک های غیربومی اعمال قانون و جریمه توسط پلیس است و همچنین خروج هرگونه خودرو با پلاک بومی از بم به دلیل وضعیت قرمز این شهرستان به سایر شهرستان های دیگر اعمال قانون و جریمه به دنبال دارد.

او بیان کرد: تردد تمام خودروهای پلاک شخصی در سطح شهرستان از ساعت ۲۱ شب تا ساعت چهار صبح جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس پرهیز از برگزاری شب نشینی ها، مهمانی دادن ها و مهمانی رفتن ها است و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ضمانت اجرایی این طرح توسط پلیس راهنمایی و رانندگی با اعمال قانون و جریمه تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

فرماندار بم ادامه داد: در مورد فعالیت کارکنان ادارات نیز قبل از اینکه این محدودیت ها اعمال شود در بحث پاسخ گویی غیرحضوری در ادارات و شماره تماس هایی که پاسخگوی حل مشکلات شهروندان باشند در رسانه های عمومی و فضای مجازی از تمام ادارات و ارگان ها اعلام شده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تاکید کرد: حرکت دیگری که در راستای دولت الکترونیک صورت گرفت تا بتوانیم از این تهدید بزرگ استفاده کرده و آن را به یک فرصت تبدیل نماییم و با توجه به مهیا شدن زیرساخت های دولت الکترونیک بیشتر ادارات با توجه به زیرساختها به دولت الکترونیک متصل شده اند و فقط چند اداره باقی مانده که در مدت یک الی دو روز آینده وصل خواهند شد تا حضور ارباب رجوع در سطح ادارات به کمترین حد خود برسانیم و کارها از طریق دولت الکترونیک انجام شود.

برخورد قاطع با کسانی که مسایل بهداشتی رعایت نمی‌کنند

او در خصوص صنایع خودروسازی اظهار داشت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا این صنایع در هیچ نقطه ای از کشور تعطیل نیستند و باید به کارشان ادامه دهند اما رعایت موازین بهداشتی مورد تاکید ما بوده و به طور مرتب از سطح کارخانه ها بازدید بعمل خواهد آمد و درصورت مشاهده مواردی مبنی بر عدم رعایت مسایل بهداشتی ضمن تذکر ، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت و حتی منجر به تعطیلی آن کارخانه می گردد.

فرماندار بم ضمن اشاره به کلیپی که از تجمع افراد در سرویس ایاب و ذهاب یکی از کارخانجات خودروسازی در فضای مجازی در حال پخش است توضیح داد: باید ببینیم این فیلم مربوط به چه تاریخی بوده اما تیم بازرسی ما در حال بررسی های بیشتر است و اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشوند حتما برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد کرونای بم در پایان گفت:همه می دانیم جهت مقابله با ویروس کرونا اعمال محدودیت و جریمه راه حل نهایی نیست، این ها راه حل موقت است و تا زمانی که به دارو و واکسن موثر دست پیدا کنیم، راه حل اساسی رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت اخانواده، اطرافیان، همکاران و مشتریان است و با مراقبت ها می توانیم از شر محدودیت ها خلاص شویم زیرا هر محدودیتی که اعمال می شود تبعاتی دارد و هر محدودیتی که اعمال می شود از سر اجبار و ناچاری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.