پایین بودن مهارت فرزندپروری در خانواده‌ها

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمان مهارت‌های فرزندپروری در خانواده‌ها به شدت پایین است و حداقل های آموزش مهارت را برخی از خانواده ها ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان امروز در کارگروه اجتماعی فرهنگی، زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه قریب به 700 مهدکودک در استان داریم، اظهار کرد: کمتر از 10 درصد کودکان واجد شرایط در استان کرمان در مهدکودک حضور پیدا می کنند.

عباس صادق زاده با بیان اینکه باید به آسیب های دوره کودکی توجه داشت، افزود: مهارت‌های فرزندپروری در خانواده‌ها به شدت پایین است و حداقل های آموزش مهارت را برخی از خانواده ها ندارند.

او گفت: مراکز آموزش مهارت‌های زندگی را در چند شهرستان بزرگ استان ایجاد کرده‌ایم و باید در همه شهرستان ها راه‌اندازی شود چرا که با هزینه پایین می توان جلوی بسیاری از آسیب‌ها را گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: در تمام دنیا تاکید بر این است حتی اگر مادر خانه دار است، کودک در زمان قانونی وقت خود را در مهدکودک بگذراند.

او در ادامه با اشاره به بحث کودکان کار و خیابانی از موازی کاری و ناهماهنگی دستگاه ها گلایه کرد و گفت: در سال جاری 1402 نفر کودک کار و خیابانی ساماندهی شده که 589 نفر از این تعداد اتباع بودند.

صادق زاده درخواست کرد: صدا و سیما و رسانه ها در زمینه فرهنگسازی مشارکت مردم در جهت ساماندهی درست کودکان همکاری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63156
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.