سرنوشت مبهم میزبانی مس شهربابک| مدیرعامل: میزان بودجه باشگاه را حدس می‌زنیم

مدیرعامل باشگاه صنعت مس شهربابک، تیم تازه لیگ یکی شده استان کرمان می‌گوید: ۲ سال است شرکت ملی مس بودجه را به باشگاه‌ها اعلام نمی‌کند؛ رنج قیمتی داریم که بستگی به رفتار و مدیریت هر مدیرعامل دارد؛ و حدس می‌زنیم در چه محدوده‌ای به ما بودجه می‌دهند.

فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور میزبان تیم جدیدی از استان کرمان است. مس شهربابک که سال گذشته قهرمان لیگ دسته ۲ فوتبال شد. حالا در کنار مس کرمان و آرمان گهر سیرجان، با اضافه شدن مس شهربابک استان کرمان دارای بیشترین نماینده در لیگ دسته اول است.

تیم تازه لیگ یکی شده استان کرمان اما هنوز نیامده با یک مشکل جدی مواجه است. نبود هتل در شهرستان شهربابک میزبانی این را به چالش کشانده.

در بازدیدی که محمودزاده رئیس برگزاری بازی‌های دسته یک فوتبال اواخر تیر از این شهرستان داشت این چالش مطرح شد. وجود هتل در شهر میزبان جزو استانداردهای میزبانی لیگ دسته اول است.

نبود هتل میزبانی مس شهربابک در لیگ یک را به چالش کشاند

طبق روالی که در لیگ دسته ۲ وجود داشت تیم‌ها در سیرجان مستقر می‌شدند و با طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر در یک ساعت به زمین مسابقه می‌رسیدند اما این با ساختار مسابقات دسته اول همخوانی ندارد.

میزبانی میان زمین و هوا

«عباس قشمی میمند» مدیرعامل باشگاه صنعت مس شهربابک به «کرمان‌نو» می‌گوید: «شهرستان شهربابک فاقد هتل است؛ و دقیقا نمی‌دانیم سازمان لیگ در این زمینه چه رفتاری با ما خواهد کرد.»

 آن طور که قشمی می‌گوید: «ظاهرا براساس قوانین سازمان لیگ وجود هتل تا شعاع ۴۵ کیلومتری مشکلی ندارد»؛ اما این موضوع هم مشکلی را حل نمی‌کند.

به نظر نمی‌رسد سیرجان و رفسنجان ۲ شهرستان نزدیک شهربابک پذیرای شهربابکی‌ها باشند. زمین فوتبال شهدای مس رفسنجان در حال بازسازی‌ بوده و خود رفسنجانی‌ها نیز با مشکل مواجه‌اند. 

سیرجان نیز با وجود آرمان گهر در لیگ یک و گل گهر در لیگ برتر جایی برای مس شهربابک ندارد.

از طرفی فاصله شهربابک با شهر کرمان هم ۲۵۰ کیلومتر است و مورد قبول نیست. در این مدت تا شروع لیگ یک هم ساخت هتل امکان پذیر نبوده و عملا میزبانی مس شهربابک بین زمین هواست.

مشکل دیگر شهربابک نداشتن فرودگاه است که البته در این مورد با پوششی که ایرلاین هوایی سیرجان می‌دهد حل می‌شود.

مدیرعامل: بودجه به ما اعلام نمی‌شود؛ چیزی به عنوان عدد نداریم

بودجه باشگاه صنعت مس شهربابک موضوع دیگری بود که پاسخ جالبی از طرف مدیرعامل باشگاه داشت. قشمی میمند مدیرعامل باشگاه صنعت مس شهربابک می‌گوید:«۲ سال است شرکت ملی مس بودجه را به باشگاه‌ها اعلام نمی‌کند!.»

او با اشاره به این که تنها باشگاه مس هستیم که هیچ بدهی نداریم گفت: «رنجی قیمتی داریم که بستگی به رفتار و مدیریت هر مدیرعامل دارد؛ و حدس می‌زنیم در چه محدوده‌ای به ما بودجه می‌دهند.»

او همچنان که عددی را اعلام نکرد افزود: «فرم بودجه‌ای به شرکت مس فرستادیم؛ بر اساس آن و بر اساس سال‌‌های قبل می‌دانیم چقدر بودجه به باشگاه داده می‌شود، چیزی به عنوان عدد برای بودجه نداریم.»

او در خصوص ورزشگاه تیم مس گفت: «اصلاحات ورزشگاه انجام شده و مشکلی از نظر زیرساخت ورزشی برای لیگ یک نداریم.»

هدف ما ماندن در لیگ یک است

مدیرعامل مس شهربابک هدف این تیم را در مرحله اول ماندن در لیگ یک عنوان کرد: «هدف ما ماندن در لیگ یک است، در بستن تیم و جذب بازیکن بلند پروازی نداشتیم، قیمت بازیکن‌ها بسیار بالا رفته، برخی تیم‌های دسته یکی بالای یک میلیارد به بازیکن‌ها می‌دهند، اما در شهربابک اینطور نیست.»

او ادامه داد: «با سرمربی قرارداد سه ساله داریم، بخشی از لیست درخواستی سرمربی تمدید شده، صبر کردیم تب و تاب لیگ برتر بخوابد و مابقی تیم را ببندیم.»

باشگاه مس شهربابک علاوه بر فوتبال در والیبال نشسته هم حرف‌ برای گفتن دارد. والیبال نشسته مس شهربابک نایب قهرمان لیگ برتر شده و آذرماه به عنوان نماینده ایران در مصر در جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76326
1 نظر
  1. […] خبری امشب از رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کرمان تا سرنوشت مبهم میزبانی مس شهربابک […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.