سه روستای بافت و سیرجان در وضعیت نامطلوب کرونا

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونای بافت و سیرجان گفت: افزایش کرونا در سیرجان به دلیل تردد و توقف ماشین‌های سنگین است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

دکتر «علی زینی‌وند» ظهر امروز 9 اسفندماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: در استان کرمان سه روستا در شهرستان های بافت و شهرستان سیرجان وضعیت خوبی ندارند.

او علت شیوع کرونا در سیرجان را تردد و توقف ماشین‌های سنگین عنوان کرد و به فرماندار این شهرستان گفت: باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

زینی وند ادامه داد: در سفرهای نوروزی زدن کمپ و چادر در اماکن عمومی ممنوع است، سفرها در سه سطح برنامه‌ریزی شده و به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به رتبه دوم استان کرمان در کشور برای رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی ضمن تشکر از همراهی صنوف در مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر جایی تشخیص دادیم که تجمع و بازاری، محل شیوع ویروس شده حتما همه فرمانداران اختیار اعمال محدودیت دارند حتما محدودیت ایجاد کنید.

برگزاری نمایشگاه تخصصی و همایش‌ها براساس پروتکل‌ها 

زینی‌وند بیان کرد: نمایشگاه تخصصی و همایش‌ها باید براساس پروتکل‌ها برگزار شوند و همچنین تربیت بدنی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در سالن‌های خاص مسابقات کشتی در استان برگزار کنند.

او با بیان اینکه همه دورکاری‌ها را نمی‌توانیم لغو کنیم، تصریح کرد: مدیران برای دورکاری تدبیر کنند و نباید اخلالی در خدمات رسانی به وجود بیاید.

او خطاب به فرمانداران گفت: تدابیرتان نباید چهارچوب‌های مصوبات ستاد ملی کرونا را بشکند و باعث بی‌سامانی شود لذا اختیارات در حد محدود به فرماندارن داده شده و ممکن است در شب عید وضعیت ما بدتر شود بنابراین فرمانداران برای سفرهای نوروزی تدبیری بیندیشند.

استاندار کرمان اظهار کرد: باید پروتکل‌ها در حوزه حمل و نقل به خوبی رعایت شود بنابراین ادارات راهداری و حمل و نقل و شهرداری‌ها در این زمینه سختگیرانه‌تر رفتار کنند و پلیس راه نیز این موضوع را رصد کنند.

او عنوان کرد: به صورت ویژه به طرح شهید سلیمانی توجه خواهیم کرد و گزارشات طرح شهید سلیمانی هر هفته باید ارایه شود و باید مدنظر داشت که این طرح در استان موفق بوده است.

شناسایی ۵ مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65628
1 نظر
  1. […] سه روستای بافت و سیرجان در وضعیت نامطلوب کرونا […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.