آغاز مطالعات انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان


شرکت آب و فاضلاب استان: تامین آب صنعت از منابع زیرزمینی ممنوع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه تامین آب صنعت از منابع زیرزمینی ممنوع شده است، گفت: در بخش اجرای فاضلاب شهری و استفاده از پساب آن برای آب صنعت، امکان سرمایه‌گذاری خوبی در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان در جلسه سرمایه‌گذاری استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد،از تخصیص  ۱۵۱ میلیون متر مکعب تخصیص آب از دریای عمان برای جنوب استان کرمان خبر داد.

 علی رشیدی بزرگ‌ترین بحران استان کرمان، بحران آب دانست و  با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه آبرسانی در استان کرمان داریم، افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند در این پروژه‌ها وارد شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۵۱ میلیون متر مکعب تخصیص آب از دریای عمان برای جنوب استان کرمان داریم، گفت: این پروژه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه این پروژه نیاز به اعتبار حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی دارد، ادامه داد: مطالعات انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان کرمان در حال انجام است.

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین آب صنعت از منابع زیرزمینی ممنوع شده است، افزود: در بخش اجرای فاضلاب شهری و استفاده از پساب آن برای آب صنعت، امکان سرمایه‌گذاری خوبی در استان کرمان وجود دارد که از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: در حوزه صنعت پروژه 25 میلیارد تا 60 هزار میلیارد تومانی داریم که به سرمایه‌گذارانی که مراجعه می‌کنند، معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان در اولویت بوده و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد یک ظرفیت برای سرمایه‌گذاری است، گفت: کرمان به‌زودی قطب فولاد کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: پروژه پتروشیمی کرمان به حدود 50 تا 60 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که مجوزات لازم آن نیز دریافت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97962
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.