موضع نماینده سیرجان و بردسیر در خصوص استیضاح وزیر صمت


حسن‌پور:‌ باید به وزیر صمت فرصت داد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به وزیر صمت برای اجرای برنامه‌هایش در حوزه صنعت و معدن فرصت بدهیم، اظهارداشت: تعیین تکلیف پنج هزار واحد معدنی موجب خواهد شد بخشی از نیاز ارزی کشور از طریق صادرات مواد معدنی تامین شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، نماینده سیرجان و بردسیر با تاکید بر اینکه سئوال و استیضاح حق نمایندگان مردم است، گفت: باید فرصت دهیم تا وزیر صنعت،معدن و تجارت، برنامه‌هایی را که در جلسه رای اعتماد وعده داده، محقق کند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به افزایش حجم صادرات از ایران، افزایش تولید انواع خودرو بویژه خودروهای سنگین که می‌تواند حمل و نقل جاده‌ای را سر و سامان دهد به عنوان یکی از نیازهای ضروری کشور است.

وی افزود: با هماهنگی و انسجام بین دولت و مجلس،یک پیام امیدوارکننده برای مردم در راستای حمایت از تولید دانش محور ارسال می‌شود.

وزرات صمت معادن راکد و بلاتکلیف را تعیین تکلیف کرد

نماینده مردم سیرجان و بردسیر استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها همچنین اقداماتی مثبت از سوی وزیر صمت و مجموعه معاونان این وزارتخانه آغاز شده و بعد از مدت‌ها معادن راکد و بلاتکلیف تعیین تکلیف می‌شوند.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه باید به وزیر صمت برای اجرای برنامه‌هایش در حوزه صنعت  و معدن فرصت بدهیم،اظهارداشت: تعیین تکلیف پنج هزار واحد معدنی موجب خواهد شد بخشی از نیاز ارزی کشور از طریق صادرات مواد معدنی تامین شود.

ثبات نسبی قیمت سیمان، مصالح و تجهیزات فولادی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ایجاد ثبات نسبی در قیمت سیمان، مصالح ساختمانی و تجهیزات فولادی را ضروری خواند و گفت: با توجه به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، این مهم یکی از نیازهای ضروری کشور به شمار می‌رود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ثبات و آرامش به بازار باز گردد زیرا این روزها اصناف، صادرکنندگان و مجموعه انبوه سازان بشدت نگران وضعیت بازار، ثبات قیمت مایحتاج عمومی مردم و تامین نیازهای کشور در ابعاد مختلف هستند.

حسن پور با اشاره به گلایه‌های مردم از کیفیت خودرو اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت، موضوع واردات خودروهای سنگین و سبک باید با سرعت بیشتری انجام شود تا از این طریق شاهد ثبات بیشتر بازار خودرو باشیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید سلامت و امنیت مردم را در جاده ها تامین کنیم زیرا امروز بخشی از تلفات جاده ای در کشور مربوط به کیفیت پایین خودروهاست که دولت باید در این مورد چاره اندیشی کند.

پیش‌تر اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد نیز از مخالفت خود با استیضاح وزیر صمت گفته بود. با این وجود زاهدی و پور ابراهیمی نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از موافقان استیضاح وزیر صمت هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97958
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.