فصل گرما و شیوع کرونا در جنوب استان| قلعه‌گنج در جمع ۳ شهر قرمز کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در قلعه‌گنج گفت: چون وضعیت زندگی مردم جنوب به دلیل محدود بودن وسایل سرمایشی جمعی است، خطر شیوع بیماری در فصل گرما بیشتر وجود دارد.

براساس آخرین اطلاعات نرم افزار ماسک که صبح امروز ۲۵ اردیبهشت به‌روز شد شهرستان قلعه گنج تنها شهر قرمز استان کرمان و یکی از سه شهر قرمز در کل کشور است. جیرفت و کهنوج نارنجی هم هستند.

دکتر اصغر مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار «کرمان‌نو» گفت: تقریبا ۲۰ روز است که جنوب استان وارد پیک جدید شده.

او ادامه داد: چون وضعیت زندگی مردم به دلیل محدود بودن وسایل سرمایشی جمعی است، خطر شیوع بیماری در فصل گرما در جنوب بیشتر وجود دارد. سال گذشته نیز در خرداد درگیر پیک بیماری شدیم. مراسم عزا و عروسی‌ها نیز در افزایش آمار تاثیر گذار است.

مکارم تردد کامیون‌ها را از دیگر دلایل افزایش آمار جنوب استان در این فصل عنوان کرد :«روزانه برای نزدیک به ۵هزار نفر با ۲هزار و ۵۰۰ کامیون بارنامه صادر می‌شود. از طرفی از قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب با ایرانشهر و هرمزگان رابطه داریم و این در بالا رفتن آمار تاثیر دارد.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که وضعیت قرمز برای رعایت بهتر قوانین است گفت: آمار بستری‌ها آن چنان زیاد نیست اما چون به نسبت روزهای قبل سنجیده می‌شود روند افزایشی است.

او تاکید کرد: وضعیت قرمز تا کاهشی شدن آمار ادامه دارد؛ مردم باید هوشیار باشند از تجمعات محلی پرهیز کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70594
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.