در ستاد کرونای استان مطرح شد


قلعه گنج، یکی از سه شهر قرمز کشور| کاهش مراجعان سرپایی در استان کرمان

در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونای استان کرمان اعلام شد در حال حاضر سه شهر در کشور دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند که یکی از آنها قلعه گنج در استان کرمان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدصادق بصیری معاون استاندار کرمان پیش از ظهر امروز 25 اردیبهشت ماه در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در کشور سه شهر با وضعیت قرمز کرونایی داریم که یکی از آنها قلعه گنج در استان کرمان است.

وی افزود: در استان کرمان هشت شهرستان بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کهنوج و شهربابک در وضعیت نارنجی و 14 شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: واکسیناسیون در شهرستان ها و بخش ها جمعیت بیشتری را در بر گرفته و شهرستان کرمان درصد پایین تری از افراد واجد شرایط را دارد.

وی افزود: برای قطع زنجیره کرونا و کنترل اپیدمی باید افراد را به تزریق واکسن تشویق کنیم. بعضا هنوز افرادی واهمه دارند و برخی تبلیغات سوء می کنند و باید اطلاع رسانی کنیم تا مردم بعدا دچار مشکل نشوند، واکسیناسیون به نفع جمعیت عمومی و کنترل بیماری است.

رشیدی نژاد در ادامه تصریح کرد: درصد اشغال تخت ها و بروز روزانه بیماری کرونا در رنگ بندی وضعیت شهرها موثر است که ما در بروز روزانه در هفته گذشته کاهش داشته ایم و میزان اشغال تخت ها زیاد تغییری نداشته و شرایط ناپایدار است و لب مرز هستیم.

همچنین حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در هفته گذشته افزایش موارد ابتلا به کرونا را داشتیم و شاید به همین دلیل قلعه گنج اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود: در رفسنجان کاهش واضح موارد با شاهد بودیم. در سیرجان افزایش مختصری داشتیم که امیدواریم هفته جاری کنترل شود و در بم وضعیت خوب است و موارد کمتر از دو هفته گذشته بوده است.

صافی زاده با اشاره به اینکه در مجموع استان کرمان در هفته گذشته شاهد افزایش خفیف در موارد بستریِ قطعی و مشکوک بوده، گفت: متاسفانه مرگ و میر در دو روز گذشته مقداری افزایش و مراجعه سرپایی نیز به مراکز منتخب کاهش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70574
1 نظر
  1. […] براساس آخرین اطلاعات نرم افزار ماسک که صبح امروز ۲۵ اردیبهشت به‌روز شد شهرستان قلعه گنج تنها شهر قرمز استان کرمان و یکی از سه شهر قرمز در کل کشور است. جیرفت و کهنوج نارنجی هم هستند. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.