نامزد بهترین مربی سال فوتسال بانوان جهان در گفت‌وگو با «کرمان نو» از لزوم حمایت بیشتر می‌گوید


پیشرفت بانوان با حضور در مسابقات بین‌المللی میسر می‌شود

عاطفه رضایی سرمربی مس رفسنجان و نامزد بهترین مربی سال فوتسال بانوان جهان با اشاره به‌قرار گرفتن این تیم در بین ۱۰ تیم برتر دنیا گفت: فوتسال بانوان جای پیشرفت بیشتر از اینها دارد اگر واقعاً از آن حمایت بشود.

حمزه سلمانی| افتخاری دیگر برای ورزش استان کرمان. هفته قبل بود که تیم فوتسال زنان مس رفسنجان با قهرمانی در فصل 98-99 لیگ برتر با انتخاب سایت جهانی فوتسال پلنت بین 10 تیم برتر دنیا قرار گرفت. اتفاقی که برای اولین بار در ایران رقم خورد.

با انتخاب همین سایت عاطفه رضایی سرمربی مس رفسنجان هم در میان ۱۰ مربی برتر جهان و زینب کرمی سنگربان این تیم در میان برترین سنگربانان زن فوتسال جهان قرار گرفتند.

در لیستی که رفسنجانی‌ها در آن قرار دارند نام تیم‌هایی چون آئورورای روسیه، بنفیکای پرتغال، بورلای اسپانیا، کبرا NPU اوکراین، اتلتیکو ناوالکارنروی اسپانیا، لئواس داسرای برزیل، مونتسیلوانوی ایتالیا، نیشینومیای ژاپن و تابوائو دسرای برزیل دیده می‌شود.

رضایی: خوشحالیم که جواب حمایت باشگاه را دادیم

فوتسال بانوان مس رفسنجان چند سالی است که روند رو به رشدی دارد. آن‌ها با قهرمانی در لیگ یک در اولین حضور خود در لیگ برتر نایب قهرمان شدند. این فصل هم  توانستند به قهرمانی برسند.

عاطفه رضایی سرمربی بانوان مس رفسنجان می‌گوید: این که اسم مس رفسنجان در جهان مطرح شده نتیجه حمایت باشگاه است و خوشحالیم که جواب حمایت باشگاه را دادیم.

با این که فوتسال بانوان در سال‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و تیم ملی بانوان هم ۳ سال قهرمان آسیا شده اما آنچنان که باید به آن‌ها توجه نمی‌شود.

نامزد بهترین مربی سال جهان معتقد است بانوان باید چیزی که در وجود خود دارند نشان دهند. همان طور که تا الان این اتفاق افتاده است.

او می‌گوید: فوتسال بانوان جای پیشرفت بیشتر از اینها دارد. اگر واقعا از آن حمایت بشود.

رضایی ادامه داد: همه چیز به تفکراتی که در مورد ورزش بانوان وجود دارد برمی‌گردد. نباید بانوان و آقایان در این مقایسه بشوند.

فوتسال بانوان در حسرت پخش تلویزیونی

یکی از کمبودهای ورزش بانوان به ویژه فوتسال نداشتن پخش تلویزیونی است. هرچند اخیرا با پخش لیگ بسکتبال بانوان امیدهایی برای پخش مسابقات بانوان ایجاد شد.

سرمربی مس رفسنجان می‌گوید: پخش بازی‌ها می‌تواند انگیزه مضاعفی برای بازیکانان باشد. نداشتن پخش تلویزیونی در حالی است که بازیکنان با حجاب کامل بازی می‌کنند. حتی بازی‌ها فیلمبرداری هم می‌شود.

لیگ برتر آخرین ایستگاه موفقیت بانوان

اما قهرمانی در لیگ برتر آخرین ایستگاه موفقیت فوتسال بانوان است و هیچ رقابت بین المللی در انتظار فوتسالیست‌های خانم نیست.

سرمربی مس رفسنجان می‌گوید: فدراسیون فوتبال برای مراحل بعد هیچ فکر و برنامه‌ای ندارد. تیم‌ها بعد از قهرمانی در لیگ برتر فرصت حضور در رقابت‌های آسیایی و بین‌ المللی ندارد.

قطعا بودن یک مرحله بالاتر  باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان و تیم ها و دیده شدن بازیکنان در سطح دنیا می‌شود.  بازیکنانی که پتانسیل بازی در تیم های خارجی را دارند.

سرمربی مس رفسنجان در مورد فصل جدید مسابقات نیز گفت: فصل جدید مسابقات (1400-99) لیگ برتر فوتسال از 26 دی آغاز می‌شود. ما تمرینات را برای فصل جدید مسابقات شروع کردیم.

او با اشاره به بومی بودن حدود 30 درصد بازیکنان تیم مس گفت: شرایط لیگ می‌طلبد از بازیکنان با تجربه کشور استفاده شود.

موفقیت‌های اینچنینی می‌تواند باعث انگیزه برای دیگر علاقه‌مندان به این رشته ورزشی هم بشوپد. داشتن آکادمی در باشگاه‌ها و رقابت های رده‌های سنی در آینده بازیکنان تاثیر بسزایی دارد.

در همین زمینه قرار است آکادمی باشگاه مس رفسنجان که به دلیل شرایط کرونا تعطیل شده بود مجدد راه اندازی و زمینه حضور دختران علاقه‌مند به این ورزش در رفسنجان محیا شود. 

ورزش بانوان در استان کرمان در سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است. در سطح اول فوتبال بانوان که شهرداری بم سال هاست قهرمانی را در خانه نگه داشته و شهرداری سیرجان هم عملکرد خوبی دارد.

با این موفقیت در فوتسال حالا می‎توان گفت فوتبال و فوتسال بانوان ایران در سلطه کرمانی‌ها است.

باشد که این موفقیت‌ها توجه بیشتر مسئولان و رفع مشکلات آن‌ها را نیز در پی داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62031
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.