هشدار پلیس فتا نسبت به تبلیغات فروش ویژه زمستانه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان تخفیفات چشمگیر ویژه زمستانه، قیمت کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار اعلام و از این طریق کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در پی تبلیغات فروش ویژه زمستانه شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌ اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند پول جنس سفارشی خود را واریز کرده؛ متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نمی کنند و یا شخصی پاسخگوی خریداران نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی هستند.

یادگار نژاد توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه زمستان و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

او ادامه داد: هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است؛ لذا کاربران از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62051
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.