چالش‌های تعطیلی کارخانه کرمان موتور

چند روزی که صحبت از تعطیلی کارخانه کرمان موتور و تعدیل نیروهای این کارخانه صحبت به میان آمده است. رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان معتقد است دولت باید به شرکت و کارخانه هایی مانند کرمان موتور تسهیلات دهد زیرا تعطیلی این کارخانه ها علاوه بر اثرات اقتصادی تبعات اجتماعی نیز به همراه دارند.

کرمان نو/ بابک اسماعیلی به کرمان نو می گوید: وضعیت کنونی  کارخانه کرمان موتور ناشی از تصمیماتی است که در سطوح عالی کشور گرفته شده است، برای مثال مشکلاتی از قبیل تامین قطعات و خودروهایی که وارد می کنند دارند.

این عضو اتاق بازرگانی کرمان معتقد است در تمام دنیا برای شرکت های بزرگی که تعداد زیادی کارمند و کارگر زیر مجموعه خود دارند در صورت برخورد با شرایط بحرانی دولت تسهیلاتی برای آن ها در نظر می گیرد.

او با بیان این که تعطیلی کارخانه و شرکت های بزرگ تبعات اجتماعی دارد گفت در صورت تعطیلی این کارخانه تعداد زیادی افراد بیکار به جامعه اضافه می شوند که ناهنجاری اجتماعی را به همراه دارد و باید برای دولت این مساله مهم باشد.

پیش فروش خودرو برای تامین نقدینگی اشتباه محض است

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان با بیان این که پیش فروش خودرو برای تامین نقدینگی اشتباه محض است گفت با سیستم پیش فروش خودرو اگر کارخانه ای موفق به انجام تعهدات خود نشود باعث نارضایتی عده از مردم می شود که در نهایت با ورود دولت باید این پول پیش پرداخت شده به مردم برگردد، پس دولت در ابتدا هزینه های را تحت عنوان تسهیلات به کارخانه ها دهد بهتر است.

اسماعیلی شرکت کرمان موتور را شرکتی تاثیر گذار در منطقه ای مانند بم بیان کرد و گفت : برای شرکتی که چندین هزار نیرو با وضعیت فعلی جامعه دارد دولت برای کمک کردن به آن هیچ ابایی نباید داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=34357
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.