گاز به کارخانه آهک قلعه گنج نرسید| وعده جدید؛ تا یک ماه آینده

تیرماه ۹۹ بود که در گزارشی به مشکلات کارخانه آهک کاوه قلعه گنج پرداختیم. در آن زمان مشکل اصلی عدم بهره‌بردای از این پروژه تامین گاز بود. قرار بود تا ۶ ماه آینده گازرسانی انجام شود.

در حالی که نزدیک به یک سال از این زمان می‎‌گذرد همچنان خبری از بهره برداری از کارخانه نیست. کارخانه‌ای که در سال ۹۶ عملیات اجرایی آن آغاز شده و تحت نظر معین اقتصادی شهرستان یعنی بنیاد مستضعفان است.

بهره‌برداری از کارخانه آهک قلعه گنج در انتظار انشعاب گاز

به نظر می‌رسد مشکلات قبلی همچنان پابرجاست. «حسین علی‌محمدی» مدیرعامل کارخانه آهک قلعه‌گنج می‌گوید: کارخانه ۲ مانع برای راه‌اندازی دارد، یکی بحث گاز که هنوز تحویل داده نشده است، دیگری هم بحث تعارض مردم که نمی‌گذارند کار انجام شود.

او توضیح می‌دهد: بخشی از کار گاز انجام شده اما هنوز نهایی نشده است. در مورد تعارض هم برخی از مردم محلی نمی‌گذارند کار انجام شود؛ در حالی که همه مجوزها قانونی گرفته شده و پروانه بهره‌برداری داریم.

مدیرعامل کارخانه آهک قلعه‌گنج گفت:‌ در جلسات رفع موانع تولید نیز شرکت کردیم با همه مسئولان نیز نامه نگاری کردیم اما تا کنون نتیجه نگرفتیم.

صمت جنوب: بهره برداری از معدن مجوز قانونی دارد

«مسلم مروجی» رئیس سازمان صمت جنوب استان می‌گوید: در بحث گاز چندین کارگروه رفع موانع تولید تشکیل شد؛ در نهایت با حضور استاندار در بازدیدی که از پروژه انجام شد جلسه ای برگزار و مدیرعامل شرکت گاز قول داد تا پایان خرداد گاز به پروژه برسد.

او توضیح داد که اداره گاز تعلل در گازرسانی را وجود مشکلاتی در خصوص انتخاب پیمانکار عنوان کرده است.

مروجی در خصوص تعارضاتی که در معدن با اهالی منطقه وجود دارد گفت: شركت طبق قانون برای فعالیت معدنی مجوز بهره برداری دارد.

او ادامه داد: اهالی منطقه دغدغه‌هایی داشتند که با معدن کار صحبت کردیم و قرار شد با شروع به کار به مردم کمک کنند؛ ضمن این که وظیفه شورای تامین است که تعارضات را حل کنند تا در تولید اخلالی ایجاد نشود.

رئیس سازمان صمت جنوب استان تاکید کرد: اگر در جایی فعالیت معدنی منجر به آسیب شود اجازه کار نمی‌دهیم و خسارت را از بهره بردار مربوطه می‌گیریم؛ در این رابطه تاکنون شرکت همه موارد را رد می‌کند.

به گفته مروجی این پروژه نزدیک به ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

«مهدی شهسواری» فرماندار قلعه گنج نیز در خصوص علت تاخیر در گازرسانی گفت: پیمانکار اولیه پروژه چون به تعهدات خود عمل نکرده بود خلع ید شد، مجدد مناقصه برگزار و قرارداد جدید از آبان منعقد شد، مدت قرارداد هم ۹ ماهه بود که بخشی از آن باقی مانده است.

او با اشاره به این که انتقال گاز تا یک ماه آینده انجام می‌شود گفت: مردم منطقه مشکلات به حقی داشتند و نیاز به جبران خسارت بود؛ تعارض های محلی حل شده و به زودی شاهد بهره‌برداری از این کارخانه خواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.