بهره‌برداری از کارخانه آهک قلعه گنج در انتظار انشعاب گاز

مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان عدم تامین انشعاب گاز را مشکل اصلی تاخیر در بهره برداری کارخانه آهک قلعه گنج بیان کرده و گفت: با قول شرگت گاز تا ۶ ماه آینده این کارخانه به بهره برداری می رسد.

بر اساس اطلاعات موجود مصوبه این پروژه در ابتدای سال 96 برای شرکت معدنی دماوند از ستاد برنامه بنیاد اخذ و اول مرداد سال 96 با تملک زمین عملیات اجرایی آن آغاز شد.

در پایان سال 96 با تایید هلدینگ ثبت شرکتی جهت این پروژه به سهامداری شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سهام 60% و شرکت معدنی دماوند با سهام 40% به تصویب رسید و ثبت شرکت جدید با نام “شرکت معدنی آهک کاوه قلعه گنج” در اداره ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کهنوج استان کرمان به ثبت رسید.

با این که در طی این سال ها عملیات عمرانی این کارخانه انجام شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان استان در گفت و گو با کرمان نو  گفت:کارخانه آهک قلعه گنج  یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی استان است .

وی ادامه داد: این کارخانه پیشرفت 80 درصدی داشته برخی مشکلات آن رفع شده و در حال حاضر مشکل اصلی آن عدم تامین گاز است.

مروجی توضیح داد: در آخرین جلسه رفع موانع تولید جنوب استان در هفته گذشته شرکت گاز قول داد طی 6 ماه آینده گاز را به این کارخانه برساند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان افزود : در سال گذشته شرکت گاز اعلام کرد اواخر سال کار انتقال گاز را  انجام و کارخانه راه اندازی می شود اما آن طور که مشخص است در انتخاب پیمانکار اشتباهاتی صورت گرفته که موجب تاخیر شده است.

شهسواری فرماندار قلعه گنج نیز در مورد این کارخانه گفت: در بحث تامین مواد خام اولیه که از منوجان باید بارگیری شود مشکلاتی وجود داشت که حل شد.

وی ادامه داد: هم اکنون 70 نفر در این کارخانه کار می کنند و در ادامه نیز اولویت استفاده از نیروهای بومی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52899
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.