استاندار کرمان: سازمان مسئولیت‌های اجتماعی تشکیل شود

تاسیس سازمان مسئولیت‌های اجتماعی در کرمان. این خواسته مشخص استاندار برای جهت دهی به سرمایه گذاری های شرکت بزرگ و توسعه متوازن بود.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که اساسا مسئولیت اجتماعی شرکت ها مبنای قانونی ندارد. موضوعی که عملا باعث رهاسازی بخشی از فعالیت معین های اقتصادی با تغییر استاندار شده بود.

نشست خبری استاندار کرمان صبح امروز سه‌شنبه – ۲۶ اسفندماه- برگزار شد و زینی وند گفت که ۴ خواسته اصلی از شرکت های معدنی و صنایع بزرگ استان دارد.

اولا صنایع وابسته به خود را در یک نقطه متمرکز نکنند. دوما ثروت و سرمایه خود را در استان سپرده گذاری کنند.سوما سهام بورس و اعتباراتشان را به سمت مگاپروژه های استانی جهت دهند و در اخر شرکت هایی در بخش گردشگری و کشاورزی راه اندازی کنند.

این نسخه مشترک درحالی مطرح شده که هر شرکت اقتصادی خود راسا و با توجه به خواسته ها و منافع سهامدارانش اقدام می کند نه مسیولیت های اجتماعی .

به گفته استاندار کرمان تا امروز ۹۴۳ نفر برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند که  ۸۹ درصد مرد و ۱۱ درصد زن هستند.

زینی‌وند می‌گوید اکثر کارها و دستورات یا پیگیری شده یا در حال انجام است و برخی کارها نیز انجام نشده که در بودجه سال های آینده آورده شده است.

او اضافه کرد: در بحث اختیارات نظام اداری یک نظام متمرکز است و دولت باید نقش حاکمیتی داشته باشد.

عالی ترین مقام دولت در استان می‌گوید در تغییرات استاندار سوءظن نداشته باشید، اگر سه سال استانی به من بدهند آن استان را زیر و رو می کنم.

او ادامه داد: در جنوب استان تلاش کردیم نواقص را نشان دهیم و بیکار ننشستیم و در ادامه کار استانداران قبلی کارها را انجام می دهیم، سفر که می رویم خیلی از کارها حل می‌شود.

استانداری را بدون برنامه که تحویل نگرفتیم. این طور نیست که وزارت کشور کلی گزینه برای استانداری داشته باشد، افراد تیپ من را باید استاندار بگذارند.

او اضافه کرد: مدیر تا تمام استان را نبیند نمی تواند تصمیم بگیرد.

خیلی از زراعت در کرمان غیرضروری است

زینی‌وند اضافه کرد: در استان آب، برق و گاز کم دارید با توجه به صنعتی بودن. برنامه ای در این زمینه تدوین نشده است.

استاندار کرمان افزود: هر قدر هم که تلاش کنیم اگر مدیریت نباشد آب کم‌ می‌آید و خیلی از زراعت در کرمان غیرضروری است. دنیا به سمت کشاورزی دانش محور پیش رفته است و باید کشاورزان توجیه شوند.

او گفت که اگر مدیری کار نکند عوض می کنم، هرچند تغییر در این شرایط علاج کار نیست.

رییس جمهور آینده باید سه ضلع را در نظر بگیرد. ساختار را بپذیرد، دنیا با شخص رییس جمهور تعامل ایجاد کند  و از همه‌ی احزاب و گروه ها استفاده کند.

به گفته استاندار کرمان دولت الکترونیک از واجبات کشور است و همه مدیران باید در بحث دولت الکترونیک کمک کنند.

زینی وند معتقد است تحریم ها اجازه نداده که این برنامه به خوبی اجرایی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66792
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.