مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد


افزایش فوتی‌های آتش‌سوزی تونل تنگه‌زاغ هرمزگان به چهار نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش‌سوزی در تونل تنگه‌زاغ جاده ترانزیتی حاجی‌آباد گفت: متاسفانه با جان باختن ۲ نفر دیگر، شمار جان باختگان این حادثه به چهار نفر رسید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از وقوع حادثه در تونل تنگ زاغ حدفاصل محور مهم ترانزیتی بندرعباس – سیرجان عملیات امدادی از ساعات اولیه آغاز شد و گروه‌های آتش‌نشانی و اورژانس بر حضور در محل حادثه، ضمن اطفای آتش‌سوزی، عملیات امدادرسانی به مصدومان را آغاز کردند.

 وی بیان کرد: با تلاش صورت‌گرفته شب گذشته تا ساعت سه بامداد، هشت دستگاه خودرو از جمله تریلر و تانکر حامل سوخت که در این حادثه در تونل دچار آتش‌سوزی شده بودند با کمک تجهیزات بولدوزر و کامیون از تونل خارج شدند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از امروز صبح (دوشنبه) نیز عملیات پاک‌سازی و ایمن‌سازی تونل تنگ زاغ با کمک عوامل فنی و آتش‌نشانی آغاز شده و هم‌زمان بازدید فنی و برآورد خسارت نیز در حال انجام است.

 حسن‌زاده در خصوص آمار و ارقام نهایی جان‌باختگان و مصدومان این حادثه نیز تصریح کرد: شب گذشته پیکر یک نفر دیگر در تونل تنگ زاغ که به علت استنشاق دود و گازگرفتگی جان‌باخته بود، کشف شد، همچنین یکی از مصدومان (با درصد سوختگی بالا) که به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داد و در مجموع این حادثه چهار فوتی و ۲ مصدوم داشته است.

 وی یادآورشد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که از ابتدای حادثه با انتخاب مسیر جایگزین، تردد در محور ترانزیتی بندرعباس به سیرجان برقرار بود و همچنان زیر بار ترافیک قرار دارد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: در محدوده تونل تنگ زاغ، ۲ تونل وجود دارد که در حال حاضر تردد از تونل ۱۷ شهریور به‌صورت رفت‌وبرگشت انجام می‌شود و بعد از ایمن‌سازی تونل تنگ زاغ، بار ترافیکی مجدد به این تونل منتقل خواهد شد.

 وی در پایان از تلاش‌های استاندار، عوامل راهداری، آتش‌نشانی و اورژانس، شهرداری‌های بندرعباس و حاجی‌آباد، عوامل پلیس‌راه، سپاه و بسیج و عوامل امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین شرکت‌های تونل تنگ زاغ و شرکت خط انتقال آب خلیج‌فارس که همکاری بسیار خوبی برای مدیریت این حادثه داشتند، قدردانی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106814
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.