در فاصله ۴۰۰ روز تا بازی‌های پارالمپیک


دلخوری قهرمان پارادوومیدانی جهان از مسئولان جیرفت

سعید افروز که در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس توانست به مدال طلای این مسابقات و سهمیه پارالمپیک دست پیدا کند در حالی به زادگاهش جیرفت برگشت که مسئولان این شهر از او استقبالی نکردند.

به گزارش کرمان‌نو، در حالی که کمتر از ۴۰۰ روز تا بازی‌های پارالمپیک باقی‌مانده است. در روزهای اخیر ۲ ورزشکار کرمانی در رشته‌های پارادوومیدانی و پاراتیروکمان توانستند سهمیه مسابقات پارالمپیک را کسب کنند.
سعید افروز ورزشکار اهل جیرفت در پرتاب نیزه با رکورد ۴۰.۲۷ متر قهرمان شد و سهمیه پارالمپیک را کسب کرد. علی‌سینا منشازاده ورزشکار اهل کرمان نیز در شانس مجدد توانست با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در جمهوری چک، سهمیه پارالمپیک را کسب کند.
درحالی که کرمانی‌ها در ورزش‌های قهرمانی و به‌خصوص ورزش جانبازان و معلولین همیشه در این سال‌ها سرآمد بودند و همواره در عرصه‌های بین‌المللی افتخار آفرین کردند، اما نمی‌شود کم لطفی و بی‌توجهی مسئولان را به این ورزشکاران نادیده گرفت.
سعید افروز از دل گرمای شرجی جیرفت این روزها یک طلای خوش‌رنگ دیگر به رهاوردهای خودش از بازی‌های جهانی اضافه کرده است.
درحالی که قرار بود مراسم استقبالی از او در جیرفت صورت بگیرد ساعاتی قبل از زمان اطلاع‌رسانی شده افروز در صفحه‌ی اینستاگرامش با عذرخواهی از مردم خبر از لغو شدن این مراسم داد.
او نوشت:«مراسم استقبال امروز به‌دلیل بی‌توجهی به ورزش جیرفت، کنسل شد.»
سعید افروز اولین ورزشکاری نیست که با این بی‌مهری‌ها روبرو می‌شود و بدون شک آخرین ورزشکار نیز نخواهد بود.
اما باید به این نکته توجه کرد که این بی‌مهری‌ها درنهایت دلسردی ورزشکاران در حوزه‌های قهرمانی را در پیش خواهد داشت.
سوال از مسئولان جیرفت این است یک مدال طلای دیگر و سهمیه پارالمپیک آن هم برای ورزشکاری مثل سعید افروز که در سخت‌ترین شرایط تمرینی اولین مدال خود را کسب کرد و بعد از آن، این روند مدال‌آوری را تکرار می‌کند و افتخاری برای کرمان و شهر جیرفت است ارزش استقبال را نداشت؟
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106818
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.