فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد؛


افزایش ۱۹ درصدی جرایم فضای مجازی در استان

فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش ۱۹ درصدی جرایم در فضای مجازی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۶۰۰ جرم در فضای مجازی صورت گرفته که از این مقدار ۳۷درصد آن کلاهبرداری و و ۳۶ درصد برداشت اینترنتی غیرمجاز است.

به گزارش کرمان‌نو، فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حیطه فضای مجازی از ابتدای امسال بیش از ۱۶۰۰ جرم شکل گرفته که افزایش ۱۹درصدی داشته است. ۳۷درصد این جرم‌ها کلاهبرداری و ۳۶درصد آن مربوط به برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی است که بیش از ۲۹میلیارد تومان برداشت صورت گرفته و افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

او از کاهش تصادفات فوتی و جرحی در استان کرمان از ابتدای سال خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان ۷۷۰۰ تصادف داشتیم. ۶۴ درصد این تصادفات در شهرها و ۳۶ درصد در جاده‌ها است. همچنین بیش از ۶۶۰۰ نفر مجروح داشتیم که ۶۱ درصد در شهرها اتفاق افتاده است. به طور کلی در شهر روزانه ۳۱ نفر و در جاده‌ها ۱۹ مجروح داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بر اساس فوریتی یا غیرفوری بودن تماس‌هایی که با پلیس گرفته می‌شود به تماس‌ها رسیدگی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه برخی از تماس‌هایی که با پلیس گرفته می‌شود فوریتی و برخی غیر فوریتی است بیان کرد: مأموریت‌های پلیس تقسیم‌بندی‌شده است. تماس‌هایی که با ما گرفته می‌شود به ۲ دسته فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می‌شود و بر اساس همین دسته‌بندی در اولویت قرار می‌گیرند. از ابتدای امسال، بیش از ۸۵۰ هزار تماس انجام شده که ۳۶ درصد آن عملیاتی شدند.

فرشید از جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان خبر داد و گفت: در مورد جمع‌آوری معتادان متجاهر از ابتدای سال تاکنون در سطح استان افزایش ۵ درصدی داشتیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: از ابتدای سال ۱۲درصد کاهش وقوع سرقت داریم. ۳۹ درصد سرقت‌های استان در مرکز استان، ۱۰ درصد در رفسنجان، ۸ درصد در سیرجان، ۷درصد در جیرفت و ۶ درصد در بم صورت گرفته است. همچنین بیشترین سرقت‌های ما سرقت‌های خرد است که ۵۵ درصد از سرقت‌های کل استان را به خود اختصاص داده است.
او ادامه داد: ۱۵ درصد قطعات و محتویات داخل خودرو، ۱۴درصد از سرقت‌ها اماکن خصوصی و دولتی و ساختمان‌های درحال ساخت، ۱۲درصد سرقت منزل، ۷درصد سرقت احشام، ۶درصد سرقت‌ موتورسیکلت، ۳درصد سرقت خودرو و ۳درصد سرقت مغازه است.
فرشید از حضور به موقع نیروهای انتظامی برای امنیت مردم در مراسمات و مناسبت‌های چند وقت اخیر خبر داد و گفت: تنها سازمانی که بیشترین ارتباط را با مردم را دارد پلیس است. پرونده‌هایی که در کلانتری‌ها وجود دارد به این نکته اشاره می‌کند.

او از برخورد جدی با اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵۷ خودرویی که راننده آن اتباع بیگانه بوده توقیف کردیم و با افرادی که در هر حیطه‌ای از اتباع غیرمجاز استفاده می‌کند برخورد می‌شود.

 فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۵۰ هزار اعمال قانون را در شهر داشته‌ایم که در زمینه تخلفات حادثه‌ساز بوده است.او در ادامه این نشست گفت:  در زمینه دستگیری باند‌های کلاهبرداری و باند‌های جعلی موفق بودیم و در زمینه کشف سوخت نیز بیش از ۲۸درصد افزایش داشته‌ایم.  سردار فرشید با بیان اینکه از ابتدای سال به صورت ویژه در زمینه پیشگیری از سرقت اقدامات ویژه‌ای را انجام داده‌ایم، افزود: در این زمینه تلاش کرده‌ایم برای افرادی که سابقه سرقت دارند، پابند الکترونیکی نصب کنیم تا بتوانیم آن‌ها را کنترل و نظارت کنیم.

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: برای ایام اربعین ما در سامانه سخا، اپلیکیشن پلیس من و مراکز پلیس +۱۰؛ ۶۹ هزار جلد گذرنامه صادر کرده‌ایم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120873
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.