شهردار کرمان:


 با شجاعت همکارانم در این دوره، گره کور پروژۀ «صاروج پارس» باز شد

 سعید شعرباف شهردار کرمان گفت: با شجاعت همکارانم در این دوره، گره کور پروژۀ «صاروج پارس» باز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، بخشی از فاز اول آن افتتاح شود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف، در خصوص طرح‌های مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان در دورۀ تحت مدیریتش، گفت: در گام اول، کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار شهرداری به‌ویژه فروش زمین خام را دنبال کردیم.

او با یادآوری اینکه در ابتدای ورودش به شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۵۰ درصد از بودجۀ شهرداری، یعنی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان، به فروش زمین خام وابسته بود، افزود: در آن زمان شرایط بانک زمین شهرداری کرمان، به‌هیچ‌وجه خوب نبود؛ بااین‌وجود، علاوه بر اینکه رقم بودجه از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، به ۲۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد، درصد وابستگی به فروش زمین خام کمتر شد.

 شهردار کرمان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ به نسبت آنچه در بودجه بود، میزان کمتری زمین فروختیم و این سیاست را در سال ۱۴۰۲ نیز دنبال کردیم.

 شعرباف، با بیان اینکه در حال تقویت بانک زمین شهرداری و تبدیل آن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستیم، گفت: گام دوم شهرداری در سال جاری، تجمیع پروژه‌های تفکیک زمین به سمت بلوک‌هایی بوده که بتوانیم بر اساس آن، قراردادهای مشارکت ساخت را انجام دهیم.

او ادامه داد: این کار را از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع کردیم و الان، بخش قابل‌توجهی از قطعات یادشده برای پروژه‌های مشارکت ساخت آماده است.

 شهردار کرمان، با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار در بودجۀ شهرداری کرمان، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای بودجۀ مشارکتی برنامه‌ریزی شده است، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، به این عدد و حتی بیشتر از این میزان نیز خواهیم رسید.

 شعرباف افزود: فقط با اجرای پروژۀ بازگشایی انتهای خیابان امام‌جمعه، این عدد به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

او با بیان اینکه عدد یادشده تا پایان سال جاری به ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید، افزود: با درنظرداشتن افزایش معقول قیمت زمین و ساخت‌وسازها، اجرای پروژه‌های مشارکتی در بازه زمانی 1۴۰۲ و ۱۴۰۳، به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد با اقدامات در حال انجام، بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان آورده را در اختیار دورۀ آیندۀ شهرداری کرمان بگذاریم.

 شعرباف، از تعیین تکلیف بسیاری از پروژه‌های برزمین‌ماندۀ شهرداری کرمان در ادوار گذشته خبر داد و به طور مثال از پروژه‌های «افلاطونیان» و «میلاد» نام برد و افزود: با سرمایه‌گذاری مشارکتی خوبی که با شرکت مس در حال انجام است، یک پروژۀ مشارکتی قابل‌توجه در محدودۀ اطراف مسجد امام (ره) اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین با شجاعت همکارانم در این دوره، گره کور پروژۀ «صاروج پارس» باز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، بخشی از فاز اول آن افتتاح شود.

 شهردار کرمان، به پروژۀ «تله‌کابین» و «هتل‌بام» کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها نیز در شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف شده است.

 شعرباف همچنین بیان کرد: امسال، بودجۀ شهرداری کرمان بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تلاش می‌کنیم از راه‌هایی به‌غیراز فروش زمین خام و ارزش‌افزوده، آن را تا حد ممکن محقق کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109629
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.