مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد؛


برنامه‌های بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی کرمان تبیین شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برنامه‌های بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی کرمان را تشریح کرد و گفت: این جشنواره ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری جشنواره شعر فارسی رضوی با اشاره به اعلام برنامه‌های بیست و نهمین جشنواره شعر فارسی رضوی در کرمان گفت: پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت هم‌زمان با آغاز دهه کرامت محفل شعرخوانی بعد از نماز مغرب در حسینیه مرحوم حاج ماشاءالله خدادادپور واقع در خیابان مولوی ۷ در شهر کرمان آغاز می‌شود در این برنامه تعدادی از شاعران مطرح استان شعرخوانی می‌کنند. همچنین ۲۱ اردیبهشت نیز برنامه اختتامیه جشنواره در تالار فرهنگ و هنر با اجرای نجم‌الدین شریعتی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد داوران در هر مرحله متفاوت بود گفت: در مرحله پایان جشنواره و اختتامیه ۳ داور از شهرهای کرمان، تهران و مشهد آثار را داوری و ۱۲ اثر برگزیده را انتخاب کردند.

او افزود: آثار در سه بخش سنتی، نو و ترانه تقسیم‌بندی شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

روحی برگزاری برنامه‌های رواق‌های رضوی را از بخش‌های جشنواره شعر رضوی کرمان دانست و گفت: سال گذشته پنج نشست رواق رضوی در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم، بردسیر و بافت و همچنین برنامه‌های شعرخوانی رضوی در استان‌های قم، یزد و مازندران برگزار شد. امسال نیز رواق‌هایی به میزبانی کرمان در قم، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: یکی از نکات ویژه جشنواره امسال، بخش ویژه تولیدات چند رسانه‌ای است که بنا داریم امسال از شعرخوانی شاعران برگزیده کلیپ‌هایی تهیه و در فضای مجازی منتشر کنیم. همچنین تلاش داریم با همکاری شهرداری بتوانیم از اشعار برگزیده در فضای عمومی شهری استفاده کنیم.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره شعر رضوی در کرمان در این نشست گفت: این جشنواره که ۲۹ سال قبل آغاز شد اکنون یکی از قدیمی‌ترین و بااصالت‌ترین جشنواره‌های ادبی در حوزه شعر آیینی و رضوی کشور شده است.

سعید کوشش گفت: تعداد ۲۰۳۵ اثر به جشنواره ارسال شد که در مرحله اول غربالگری تعداد ۷۰۰ اثر انتخاب و در مرحله دوم ۱۵۰ اثر انتخاب شد

به گفته مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره شعر رضوی در کرمان از بین ۱۵۰ اثر انتخاب شد که در نهایت ۶ اثر به عنوان آثار منتخب و ۶ اثر شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان فارسی باهدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117691
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.