شهرداری ماهان به دنبال تامین مالی پایدار


نقشه راه چهارساله برای درآمد پایدار

شهردار ماهان با اشاره به بهره‌برداری از چند پروژه شهری عنوان کرد: حداقل در 3 تا 4 سال آینده شهرداری ماهان می‌تواند عمده درآمد خود را از همین پروژه‌ها تامین کند.

معین‌الدینی شهردار ماهان در مورد پروژه‌های این شهرداری به کرمان‌نو گفت:‌ برای باغ زیتون یک زمین به وسعت 20 هکتار توانستیم از راه و شهرسازی تحویل بگیریم که تقریبا 15 هکتار زیر کشت بوده است که در نظر داریم تا پایان سال ۵ هزار نهال را بکاریم.

شهردار ماهان افزود: برای باروری اصلی این نهال‌ها تقریبا 4 سال زمان لازم است. در طول این 4 سال هم باروری دارند اما هزینه های اولیه خودشان را تقربا پوشش می‌دهند و از سال 4 به بعد توجیح اقتصادی این طرح شروع می‌شود.

معین‌الدینی در خصوص این طرح گفت: در باغ زیتون فقط بحث فروش نیست بلکه روغن‌گیری هم صورت می‌گیرد.

شهردار ماهان در خصوص زمان به سود رسیدن پروژه می‌گوید: زیتون باروری اصلی خود را 3 تا 4 سال آینده آغاز می‌کند.

وی در خصوص بودجه پیشنهاد شده به شورای شهر ماهان عنوان کرد:‌ پیشنهادی که برای بودجه به شورا داده شده روی 100 میلیارد بوده است سال قبل بودجه روی 28 میلیارد بوده حالا شاید تغییراتی داده شود و بین 100 تا 120 میلیارد نهایی می‌شود.

معین‌الدینی اظهار کرد: بحث کارخانه تولید قطعات پلیمری را داریم که جدول، کف پوش، سنگ فرش و مبلمان شهری تولید کند که توجیح اقتصادی بالایی دارد. سطل زباله زیرزمینی رو که اجرا کردیم و امید داشتیم که بتوانیم خط تولیدش را راه اندازی کنیم. معدن شن را ثبت کردیم که بتوانیم از این طریق هم درامدزایی کنیم و هم جلوی آسیب‌ها به محیط زیست را بگیریم.

شهردار ماهان ادامه داد: نقشه برداری سه بعدی شهر را در حال انجام است که در ادامه هم بتوانیم بحث های کمیسیون ها را مطرح کنیم و جلو تخلفات را بگیریم که بتوانیم به سمت ممیزی شدن املاک بریم که آن هم درآمدهای خاص خودش را برای شهر دارد.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه باهنر و هایتک به صورت جداگانه داشتیم و به دنبال احداث یک باغ گیاه شناسی بزرگ هستیم که علاوه بر تولید نمونه‌های خاص، آزمایش شده، کم آب و کم آفت را برای شهر تولید کنیم و خود آن باعث ایجاد یک منطقه گردشگری می‌شود و همزمان میتوان درآمدزایی و تولید داشت.

معین‌الدینی گفت: فقط باغ گیاه شناسی هنوز در قالب یک طرح است و زمان خودش را میبرد

وی ادامه داد: حداقل در 3 تا 4 سال آینده شهرداری ماهان می‌تواند عمده درآمد خود را از همین پروژه‌ها تامین کند.

شهردار ماهان از آماده شدن کتابچه الکترونیک ماهان خبر داد و گفت: طی ابلاغی از سوی استاندار در دست داریم آن را در سطح استان هم پیگیری کنیم که هم زیر ساخت‌های بخش شهری را معرفی می‌کند و هم می‌تواند از طریق تبلیغات برای شهرداری منبع درآمد باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102543
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.