مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان


قرارداد کاری ۱۵۰ نیروی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نهایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از سازماندهی نیروهای پایگاه‌های میراث فرهنگی خبر داد و افزود: در پایگاه‌های استان کرمان 150 نیرو مشغول به کار هستند که قرارداد تمامی آن‌ها از حالت کارگری به جاری تغییر وضعیت داده و سازماندهی شدند.

به گزارش کرمان‌نو، فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه 7 پایگاه جهانی و 700 اثر ثبت ملی در استان کرمان وجود دارد افزود: در این پایگاه‌ها 150 نفر نیرو مشغول به کار هستند.

فعالی عنوان کرد: این سازماندهی در سطح کشوری اتفاق افتاده و تمامی نیروهای این پایگاه‌ها وضعیت قرارداد و حقوق از حالت کارگری به جاری تغییر وضعیت پیدا کرده و این نیروها سازماندهی شدند.

وی این اتفاق را بی‌نظیر خواند و گفت: این اتفاق با پیگیری‌های وزیر و همکاری سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در ابتدا جذب این نیروها مشکل داشته زیرا قبل از جذب نیرو هیچ منابع بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود اما این وزارت‌خانه خود را موظف می‌دانست که این نیروها را سازماندهی کند.

فعالی ادامه داد: حقوق این نیروها تا قبل از این اقدام از محل تملک تامین و به صورت منظم نیست پرداخت نمی‌شد.

وی گفت: بعد از این کار حقوق‌ها به صورت منظم پرداخت شد و تنها مشکل اختلاف بودجه این نیروها از ابتدا سال است زیرا در نیمه اول سال حقوق‌ها براساس سال 1400 پرداخت می‌شد که این تفاوت نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100147
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.