شکسته شدن دیواره خاکی سیل‌بند جیرفت

پس از بارندگی امروز در شهرستان جیرفت،  شکسته شدن دیواره خاکی و سیل‌بند حاشیه شمالی شهر جیرفت سبب آبگرفتگی برخی منازل مسکن مهر و خیابان‌های شهر جیرفت شد. 

آ‌ن‌گونه که بلندنظر فرماندار جیرفت می‌گوید بارش شدید باران عصر امروز سه‌شنبه ۸ فروردین سبب شد تا با تصمیم ستاد بحران به‌علت شکسته شدن سیل‌بند و بندخاکی حاشیه شمالی شهر جیرفت سیلاب جمع شده در پشت این بند و اطراف خانه‌های مسکن مهر حاشیه سیل بند تخریب و سیلاب از طریق بلوار پاسداران به رودخانه ملنتی هدایت شود.

فرماندار جیرفت در گفت‌و‌گو با صداوسیما با اشاره به حکم دستگاه قضایی مبنی بر تخریب قسمتی از این سیل‌بند که در املاک شرکتی بود، گفت: هم‌اکنون این سیل بند ناقص برای شهر جیرفت خطر آفرین شده است .

احمد بلندنظر با اشاره به آماده باش ستاد حوادث جیرفت گفت: به‌علت طغیان رودخانه ملنتی چند خانواده از عشایر که در حال انتقال گله گوسفندان خود از بستر رودخانه ملنتی بودند، در مسیر آب محاصره شدند که با حضور به موقع دستگاههای عضو ستاد حوادث نجات پیدا کردند . احمد بلندنظر افزود: از عصر امروز تاکنون بیش از ۳۱ میلیمتر باران در جیرفت باریده است که همچنان تا پایان امشب ادامه دارد.

فرماندار جیرفت با اشاره به تشدید بارش‌ها در بالادست گفت: در صورت تامین نشدن اعتبار برای احداث بند حفاظتی در بالادست شهر جیرفت خسارت به چند شهرک و محله جیرفت حتمی است.

فرماندار جیرفت تنها راه هدایت سیلاب ورودی از دشت تل سیاه به بالای شهرک‌های مسکن‌مهر و محله حسین‌آباد را هدایت سیلاب از طریق خیابان‌ها و بلوارهای پاسداران و امام علی عنوان کرد و گفت: ‌با توجه به شدت بارش‌ها و عبور این میزان‌ حجم از سیلاب خطر تخریب بلوار و خیابان‌های اصلی شهر که در معرض گذر این سیلاب قرار دارند، وجود دارد.

شایان ذکر است تا زمان انتشار این خبر میزان خسارت ناشی از سیلاب در جیرفت مشخص نیست.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102661
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.