هم‌زمان با ۴ استان دیگر در کشور:


مدرسان «کانون زبان ایران» در اعتراض به حقوق دریافتی تجمع کردند

برخی مدرسان «کانون زبان ایران» در کرمان همزمان با چهار استان تهران، اصفهان، شیراز و آذربایجان شرقی نسبت به پایین بودن حقوق و مزایای کارشان دست به اعتراض زدند. آن‌ها می‌گوید نصف حقوق اداره کار را می‌گیرند.

به گزارش «کرمان‌ نو» طی چند روز گذشته مدرسین کانون‌های زبان که در کرمان نام‌آشنا هم هستند در اعتراض به کم بودن حقوق تجمع کردند.

برخی از آن‌ها با سال‌ها سابقه کار در این کانون و با ۲۰ الی ۲۴ ساعت کار در هفته بین ماهی ۴ تا ۶ میلیون تومان دریافت می‌کنند. مدرسین کانون زبان ایران از سال 90 که تحت پوشش کانون پرورش فکری قرار گرفته‌اند روز به روز حقوق و مزایای‌شان کمتر شده تا جایی که امسال با 24 ساعت کار در هفته (به میزان کار تدریس یک معلم آموزش و پرورش) معادل یک سوم یک کارگر حدود چهار تا پنج میلیون در ماه حقوق می‌گیرد.

غلامرضا کیانی از سال ۹۰ مدیرعامل کانون زبان ایران است و مدرسان می‌گویند از زمانی که کیانی در اینجا منصوب شده برخی امکانات حذف شده و در فیش حقوق آن‌ها به جای حقوق نوشته می‌شود حق‌التدریس.

یکی از معلمان کانون زبان ایران به «کرمان‌ نو» می‌گوید در آخرین بزرگداشت روز معلم در تهران که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود گفته شده مدرسی کانون زبان ایران شغل نیست. مدرسان این کانون معتقدند با وقتی که می‌گذارند و حقوق دریافتی آن‌ها و با توجه به خط فقر ۲۰ میلیون تومانی، شرایط شغلی آن ها عادلانه نیست.
کرمان‌نو نتوانست تا لحظه انتشار این گزارش با کیانی مدیر عامل کانون‌های زبان ایران گفت‌وگو کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104763
7 نظرات
  1. حمیرا دریاگشت می گوید

    آقای کیانی از سال ۹۰ مدیر عامل نبودن. الان دو ساله این سمت رو دارن.
    ولی این ظلم به مدرسین و استثمار آنها از سال ۹۰ شروع شد و در دوره ریاست ایشون به اوج خودش رسیده و مدرسین شریف و با وجدان رو مجبور به اعتراض کرده

  2. تلاوتی می گوید

    ما هرگز حق سنوات دریافت نکردیم و از دو سال پیش وقتی درخواست سنوات دادیم یک قسمت از خقوقمان را کم کردند و تحت عنوان سنوات درفیش حقوقیمان پرداخت کردند.

  3. فاطمه می گوید

    سلام حقوق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مربیان بخش های دیگر هم عادلانه نیست

  4. همکار می گوید

    متاسفانه این بی عدالتی فقط برای مدرسین کانون زبان نیست،بلکه مربیان پاره وقت هنری با شرایط ۱۲۰ ساعت کاری در ماه مابین ۳تا۴ میلیون دریافتی دارند

  5. اسماعیل می گوید

    درود، خب الان تمام معلم های مدارس غیر انتفاعی هم همین قدر حقوق میگیرند، این یک ظلم در حق همه معلمان مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاههاست، من خودم 140 ساعت در یک مدرسه غیر دولتی دارم کار میکنم، یعنی هفته ای 35 ساعت،ولی کلا 5 میلیون حقوق بیشتر بهم نمیدم، بقیه همکاران هم همینجور، اصل موضوع باید درست شود، اگر معلمان مدارس غیرانتفاعی نباشند، سیستم آموزشی و پرورشی کشور کلا فلج خواهد شد و یک فاجعه ملی به وجود خواهد آمد، ولی متاسفانه تو این مملکت تنها چیزی ارزش ندارد حقوق انسانهاست.

  6. موسوی می گوید

    باید یک فکری به این دستمزد معلمان بکنند یا یک باره اگه صرف نمی کنه براشون جمع کنند چیه هر سال دارند معلم جذب می کنند ومراکز شون را توسعه می دهند ما تا کی باید صبر کنیم مگه می شه با این پول ها مخرج خونه داد

  7. رضایی می گوید

    با سلام
    هدف این مناقشات بین مدیر و مدرسین فقط انحلال یک کانون با قدمت یک قرن هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.