بررسی میانگین سن فوتی‌های استان کرمان در یک دهه گذشته


میانگین سن فوتی در استان کرمان ۶۳ سال

یک دهه است که میانگین سن مرگ در کرمان به بالای ۶۵ نرسیده است. داده‌های ثبت‌احوال نشان می‌دهد میانگین سن فوتی‌های سال گذشته کرمان ۶۲.۵ بوده است. کمترین میانگین سنی فوت برای سیستان و بلوچستان با میانگین ۵۰.۷ درصد، بعد از آن هرمزگان با ۶۰.۴، گلستان با ۶۲.۴ و بعد از آن هم کرمان است. استان‌هایی مثل گیلان اما متوسط سن فوت‌شدگانشان بالای ۷۰ سال است.

 به گزارش کرمان‌نو، شانس عمر طولانی در استان‌های شمالی بیشتر است. میانگین سن فوت‌شدگان گیلان و مازندران بالای ۷۰ سال و سمنان هم ۶۹ سال است.

کرمانی‌ها اما عمر طولانی ندارند در طی یک دهه گذشته میانگین سن فوت‌شدگان در استان بین ۶۲ تا نهایتاً ۶۵ سال بوده است. سال گذشته نیز میانگین فوت‌شدگان استان ۶۲.۵ سال بوده است، ۴ سال کمتر از متوسط کشور .

 سال گذشته ۱۷ هزار رو ۵۶۲ نفر در استان جان دادند. ۹ هزار و ۸۲۰ نفر از این تعداد برابر ۵۶ درصد مرد بودند و الباقی زن بودند . ۷۴ درصد از این افراد ساکن شهرهای استان کرمان بودند و ۴ هزار و ۴۶۱ نفر مقارن ۲۵.۴ درصد روستایی بودند.

 بیشترین نرخ فوت در استان کرمان برای شهر کرمان بوده. با ثبت نرخ ۸.۲ به‌ازای هار نفر جمعیت، بعد از آن هم بافاصله نسبتاً زیادی شهر رفسنجان با ثبت نرخ ۵.۶ در هزار نفر جمعیت و بعد هم ترتیب منوجان، بافت و جیرفت با نرخ حدود ۵ به‌ازای هزار نفر جمعیت بوده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121481
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.