در نشست خبری زاهدی نماینده مردم کرمان و راور مطرح شد


هیچ کارشناسی احداث پتروشیمی در کرمان را رد نکرده است | دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها به ضرر استان است

محمدمهدی زاهدی در خصوص احداث پتروشیمی در کرمان گفت: من نشنیدم هیچ کارشناسی احداث پتروشیمی در کرمان را رد کرده باشد.

به گزارش کرمان‌نو محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار کرمان‌نو در خصوص نظر مخالف کارشناسان برای احداث پتروشیمی در استان کرمان گفت: تنها مشکل احداث پتروشیمی در استان کرمان بحث آب است و من نشنیدم هیچ کارشناسی احداث پتروشیمی را رد کرده باشد، فقط بحث آب است که انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان صورت گرفته است و از این لحاظ مشکلی نداریم.

زاهدی افزود: اگر صنعت پتروشیمی به صورت مجتمع در کرمان اجرا شود و صنایع پایین‌ دستی هم به این مجتمع اضافه شوند حتما مقرون به صرفه خواهد بود.

احزاب کنونی در کشور، کاریکاتور حزب هستند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به برخی دخالت های نمایندگان استان در عزل و نصب‌ها می گوید: صنایع را باید فارغ از گرایش‌های جناحی و سیاسی، به افراد متخصص در این حوزه سپرد و دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها به ضرر استان بوده است و این مهم باعث استفاده از ظرفیت غیربومی‌ها شده است. رفیق بازی و قوم و خویش بازی را کنار بگذاریم و منافع ملی و استان را در اولویت قرار دهیم.

زاهدی درباره علل وقوع حوادث اخیر در کشور، عدم شایسته سالاری را یکی از علل اعتراضات برشمرد اظهار کرد: باید نظام و شیوه انتخاباتی کشور واقعا تغییر کند و به احزاب بها دهیم و احزاب پای کار بیایند. تا زمانی که به احزاب بها ندهیم رویه همین خواهد بود. متاسفانه احزاب کنونی در کشور کاریکاتور حزب هستند زیرا قدرت ندارند و اگر این کارها را نمی کردیم امروز شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نبودیم.

او در مورد ریشه اعتراضات می گوید: باید صف براندازان و مطالبه‌گران جدا شوند. این بچه‌های دبستانی و دبیرستانی را نظام آموزشی خودمان تربیت کرده اما باید بپذیریم که نتوانستیم آن‌ها را درست تربیت کنیم و در دو سال اخیر نظام آموزش و پرورش ما ضربه محکمی خورد و تک بعدی به آموزش مجازی نگاه کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مشکلات معیشتی را دلیل دیگر این اتفاقات مطرح کرد و افزود: باید روی بحث معیشت مردم کار کنیم. بحث مطرح شده پیرامون ارز ۴۲۰۰ تومانی با اعطای کارت‌های معیشتی الکترونیکی به درستی انجام نشد. معتقدیم هر استانی قابلیت و ظرفیت‌های خاصی دارد که می توان از آن مزیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای رفاه مردم همان منطقه بهره برد.

او درباره سوال مطرح شده پیرامون اختلافات وی با یکی از فعالانِ سیاسیِ اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی نیز می‌گوید: در بحث های سیاسی با حسین مرعشی اختلافات جدی داریم اما دشمنی با ایشان به هیچ‌وجه ندارم و این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح مطالبه گری و برنامه ریزی و قانون‌نویسی درباره احقاق حقوق و بیمه معلمین قراردادی در مدارس دولتی و غیردولتی تهیه و منتظریم که هیات رئیسه مجلس آن را در دستور کار قرار دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97881
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.