ورود دادستان به موضوع زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها

۲ ماه است که جمع‌آوری زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها به دلیل اختلافات میان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و شهرداری به‌تعویق‌افتاده است. با ورود دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی باید اقدام به بی‌خطرسازی این زباله‌ها انجام دهد و شهرداری نیز موظف به جمع‌آوری زباله‌های عفونی بی‌خطر شد.

به گزارش کرمان‌نو، پنجم تیرماه اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع به شهردار تذکر دادند. نشستی که با حضور شهردار صورت گرفت و پاسخ شعرباف این بود که اگر محیط‌زیست این را تأیید کند که زباله‌ها عفونی و ویژه نیستند، شهرداری نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کند.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید تا زمانی زباله‌های بیمارستانی بی‌خطر نشوند این زباله‌ها را تحویل شهرداری نمی‌دهیم.

برخلاف صحبت شهردار آن‌گونه از صحبت‌های معاون عمرانی استاندار کرمان برمی‌آید بحث بر سر پول است.

آیت‌اللهی موسوی در مصاحبه روز گذشته خود با خبرگزاری فارس این طور تشریح کرده که دانشگاه علوم پزشکی گفته بود به دلیل اینکه شهرداری پول زیادی برای جمع‌آوری می‌گیرد خود دانشگاه با شرکت‌ها برای جمع‌آوری این زباله اقدام می‌کند؛ اما بعد از مدتی، دانشگاه از زیربار این مسئولیت شانه خالی کرد.

چند روز قبل دادستان کرمان و معاون وی شهرداری را موظف کردند تا کار جمع‌آوری را انجام دهد و دنبال بهانه نگردد.

حالا شهرداری باید حمل زباله‌های بیمارستانی را انجام دهد و دانشگاه علوم پزشکی هم باید نسبت به بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی اقدام کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106314
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.