کرمان‌نو بررسی می‌کند


چالش مدیران وارداتی شهرداری کرمان

شهردار کرمان در انتصابات اخیرش دو نفر را از خارج شهرداری وارد بدنه این نهاد کرده است و این انتصاب‌ها عدد مدیران خارج شهرداری را به بالای ۵ نفر برده است.

شهردار در آخرین انتصابش وحید خلیفه را به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان انتخاب کرد.
خلیفه یک استاد دانشگاه و کارشناس ترافیک و یکی از افرادی‌ است که در ماجرای غیر همسطح سازی تقاطع شرف‌آباد جز مخالفین بود.
خلیفه یک نسبت فامیلی با محمود بابایی عضو شورای شهر کرمان هم دارد.
شعرباف اخیرا یک حکم دیگر هم صادر کرده، ریحانه‌سادات تهامی به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمان انتخاب شده است.
تهامی پیش از این در اداره راه و شهرسازی مشغول به کار بوده است.
او هم یک نسبت فامیلی با عبدالرضا شیخ‌شعاعی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان دارد.
نکته دیگری هم در مورد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرمان وجود دارد، با وجود اینکه ۲ سال از عمر این دوره از مدیریت شهری گذشته اما تهامی سومین معاون معماری و شهرسازی است. اولی پوراسماعیلی بود که رقیب جدی شعرباف برای نشستن بر صندلی شهرداری کرمان محسوب می‌شد و دومی هم علیرضا وحدتی بود که زیاد دوام نیاورد.
با نگاهی به مدیران شهرداری کرمان می‌توان فهمید بیشتر نیروهای وارد شده مانند وحید خلیفه و ریحانه سادات تهامی در پست‌های مدیریتی هستند. مانند عبدالرضا شیخ‌شعاعی، وحید خطیبی و علی بهرامی و افراد دیگر.
این در حالی‌ست که مدیران قدیمی‌تر شهرداری کرمان بدون اینکه مسئولیتی داشته باشند و کاری انجام دهند، همچنان کارمند شهرداری هستند و حقوق می‌گیرند.
البته طبیعی است که هر شهرداری تیمی که به آن‌ها اعتماد دارد را با خودش به شهرداری بیاورد. چیز عجیبی نیست و انجام هم می‌شده اما به نظر می رسد این موضوع آفت‌هایی را داشته باشد. مثل اینکه بدنه کارشناسی شهرداری را ناامید کند و امیدی به ارتقا نداشته باشند و یا کارشناسان و کارمندان شهرداری با مدیران وارداتی همکاری نکنند. که البته دودش به چشم مردم شهر می‌رود.
به نظر می رسد در دوره سعید شعرباف این آفت ‌ها جدی‌تر شده مخصوصا که خود شعرباف هم بومی نبود و پس از انتشار فیش حقوقی کارمندان بخشی از بدنه شهرداری کرمان منتقد عملکرد او شدند.
انتصابات شهردار کرمان همیشه پر حاشیه بوده است، خصوصا در حوزه مشاوران، او برای برخی حکم مشاوره زده که سابقه هیچ‌کار اجرایی یا دولتی را نداشتند و در برهه‌ای بازرسی استان جلوی پرداخت حقوق به این افراد را گرفته بود. اما اصرار شهرداری کرمان به جذب این افراد باعث شده به تازگی بتوانند مشاوران را استخدام کنند.
شهرداری کرمان همیشه با تورم نیرو رو به رو بوده و تمامی شهرداران حتی سعید شعرباف از زیادی نیرو در شهرداری نالیده‌اند اما ظاهرا اضافه شدن نیرو به شهرداری کرمان ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107775
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.