انصراف تیم فوتسال جیرفت از لیگ کشوری

تیم فوتسال ایثار جیرفت به دلیل مشکلات مالی از حضور در مسابقات لیگ 2 کشور انصراف داد.

خبرنگار: نجمه سعیدی 

کمالی مدیر داخلی و از موسسین باشگاه فوتسال ایثار جیرفت در مورد وضعیت این باشگاه به کرمان نو گفت: مشکل این باشگاه اسپانسر و بحث مالی است، سه سال پیش من وارد فوتسال جیرفت شدم تا از ظرفیت جوانان جیرفت استفاده شود.

ما در هیات مدیره باشگاه می خواستیم فوتبال و فوتسال جیرفت پوست بیندازد، جوان های زیر هجده سال را جذب کردیم، چهارنفر از بازیکنان سال قبل ما در لیگ جوانان و لیگ برتر کشور بازی کردند.

کمالی یادآور شد: ما به دلیل این که می دانستیم جیرفت پتانسیل بالایی دارد با فدراسیون مکاتبه کردیم و ابتدا پیگیر لیگ امید کشور بودیم که گفتند سهمیه پر است و با امتیاز لیگ 2 کشوری در سطح بزرگسالان موافقت کردند و 70 میلیون تومان برای ورودی به لیگ دسته دو به فدراسیون پرداخت کردیم.

به گفته کمالی باشگاه ایثار سابقه یازده ساله دارد ولی مورد حمایت جایی حتی شهرداری نیست.

کمالی می گوید : شهرداری ها اگر حمایت کنند تیم ها قوی می شوند الان تیم فوتبال بانوان شهرداری بم به دلیل همین حمایت غوغایی کرده است.در جلسه اولی هم که هیات مدیره را انتخاب کردیم، گفتیم که ما 100تا 150 میلیون تومان می توانیم هزینه کنیم، بقیه اش باید اسپانسر وارد شود و برآورد هزینه هایمان هم 350 تا 400 میلیون است.

برای تیم مربی قوی ای را دعوت کرده ایم، حتی بازیکن های قوی ای را از خارج استان هم دعوت کردیم . کمالی یادآور شد که ارم بین مدیر پایه کاری ست و تلاش هم می کند اما تلاش بی نتیجه فایده ندارد.

ورزش در جیرفت بی ارزش شده است

کمالی گلایه کرد که ورزش در جیرفت بی ارزش شده است حتی مسوولان در جلسه ها هم شرکت نمی کنند در ورزش جیرفت سو مدیریت وجود دارد تا وقتی که سو مدیریت وجود دارد مشکلات هم هستند.

مدیر داخلی باشگاه یادآوری کرد که هیچ کدام از بازیکن ها حتی پیش قسط های دستمزد خود را نگرفته اند. ما سعی کرده ایم خدماتی را برای بازیکنانمان در نظر بگیریم که متناسب با لیگ کشوری باشد تا بازیکن رشد کند اما ظاهرا این کار در جیرفت ارزشی ندارد.

کمالی یادآور شد در جلسه شب گذشته هم معاون فرماندار حضور پیدا کرده وگفته است «ظرف جیرفت تنها در حد لیگ برتر استان است نه در لیگ کشوری و ما هیچ قولی را نمیتوانیم بدهیم، فقط قول رایزنی می توانیم به شما بدهیم .» به این ترتیب ما هم اعلام کرده ایم که از مسابقات لیگ کشوری انصراف می دهیم زیرا بیشتر از این نمی توانیم هزینه ها را بدهیم ، در جلسه اعلام کردیم که اسپانسر صد میلیونی داریم اما کسی حاضر نشد حمایت کند.

وقتی اسپانسری از ما حمایت می کند توقع دارد که در سطح شهر از او حمایت شود تا این سرمایه گذاری اش جواب بدهد و هیچ مسوولی در این شهر علاقه ای به حمایت ندارد.دیشب هم بازیکن ها ساک هایشان را جمع کرده اند و از خوابگاه رفتند.

ما فقط می خواستیم کاری کنیم که جوانان به ورزش رو بیاورند در شهری که حداقل 30 قلیان فروشی است باید برای اینکه جوانانش به ورزش رو بیاورند، نگاه ویژه ای داشت.

اما وقتی حمایت نشویم نمی توانیم ادامه دهیم اگر با همین وضعیت وارد مسابقات شویم وسط مسابقات مجبور به انصراف می شدیم و آن موقع بدتر از اکنون است.

هزینه های باشگاه بی توجه به منابع برآورد شده است

ارم بین رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت در مورد وضعیت باشگاه ایثار به کرمان نو گفت: هرکس می تواند به شکل خاصی مشکل این باشگاه را تفسیر کند اما باید جانب انصاف رعایت شود.

به طور کلی نه اداره و نه هیئت فوتبال در جایگاه تیم داری نیستند یعنی قانون این اجازه را نمی دهد و باشگاه ها باید خصوصی باشند ما هم تا جایی که در توانمان باشد از این تیم حمایت می کنیم اما انصاف نیست بابت چیزی که جزء اختیاراتمان نیست مواخذه شویم.اداره ورزش یک بودجه مشخص دارد بیشتر از آن نمی تواند هزینه کند. تصمیمات در مورد این باشگاه بی فکر بوده و هزینه ها بدون توجه به منابع برآورد و هزینه شده است.

به طور مثال داشتن استودیو خبری خیلی ایده آل است اما نه در شهرستانی مثل جیرفت که این همه نیاز مالی در بخش ورزش دارد. ما در اداره ورزش هم آرزو داریم که این تیم با اقتدار وارد شوداما باید واقعیت را هم پذیرفت.

موسسان این باشگاه حتی اگر جلسه شورای ورزش ‌هم کنسل ‌شود، اداره را مقصر می دانند در حالی که به اداره ربطی ندارد ،فرماندار اعلام کرده است که تا انتخابات هیچ جلسه ای غیر از جلسات امنیتی برگزار نشود فقط جلسات مرتبط با حوزه انتخابات باشند.حرف ما و فرماندار را هم قبول ندارند و می گویند به ورزش اهمیت نمی دهند و از بی اطلاعی این اخبار را پخش می کنند.

ارم بین مشکل اصلی این باشگاه را این چنین بیان کرد: این باشگاه تعهدات زیادی را برای خود ایجاد کرده است و توقعات زیاد هم دارد مثل خوابگاه وماشین، در اداره ورزش، گردش مالیمان به 100 میلیون هم نمی رسد چگونه 300 400 میلیون به یک باشگاه کمک کنیم، اگر پولی بود من خودم بیشتر از همه دوست داشتم، تیم های ما در مسابقات شرکت کنند.

ارم بین یادآور شد: در جیرفت ما مشکل زیاد داریم، ما دوتا مجموعه بزرگ داریم و کلی مشکل، مثلا مجموعه تختی که 4 سالن و چمن و استخر دارد اما سرویش بهداشتی اش مشکل دارد، مشکلات ورزش در شهرستان جیرفت تمامی ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.