تأکید مدیرکل ورزش کرمان بر جوانگرایی در همه بخش‌ها

مدیرکل ورزش کرمان، یکی از مصادیق پهلوانی و جوانمردی را اعتماد کردن به جوانان عنوان کرد و گفت: امروز جمعیت جوان کرمان یک فرصت برای استان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، میثم پاریزی در نخستین جشنواره “رسم جوانمردی” و معرفی برترین‌های ورزش استان کرمان که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان، رئیس بسیج ورزشکاران، روسای هیئت‌های ورزشی استان، پیشکسوتان و قهرمانان در محل سالن فرهنگی ورزشی پاس برگزار شد، گفت: هفته‌ای که در آن قرار داریم، با عنوان هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است، هفته‌ای که بعد از ثبت ملی آیین پهلوانی و زورخانه‌ای و جوانمردی به عنوان یک میراث معنوی، به این نام خوانده شد.

او با اشاره به مراسمی که هرساله به مناسبت گرامیداشت این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم این مراسم و مناسبت‌ها بتواند شروعی برای ترویج اخلاق و نهادینه کردن بحث اخلاق در میادین ورزشی باشد؛ چرا که قطعاً مردم کشور از مجموعه ورزش به عنوان الگو‌های تاثیر گذار انتظار دارند و این، انتظار بجایی است که باید همه کسانی که در ورزش استان و کشور مسئولیت دارند، تلاش کنند این اتفاق بتواند به شکل مثبت رقم بخورد و ما کمتر بداخلاقی‌های حوزه ورزش را در میادین ورزشی شاهد باشیم.

پاریزی می‌گوید: ورزش به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در حوزه اجتماعی باید بتواند تاثیراتش را هم بگذارد و در حقیقت ورزشکاران به عنوان الگو‌های حقیقی و واقعی رفتار، ویژگی‌های شخصیتی و تفکرات باید بتوانند تاثیر بگذرند که ما بتوانیم جامعه را به سمت تعالی سوق دهیم.

او در بخش دیگری از سخنانش از روسای هیئت‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان و شهرستان کرمان به واسطه زحماتشان در جهت ارتقای این رشته ورزشی در سطح استان و شهرستان کرمان قدردانی کرد و گفت: ما بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان، باید مراسمی را به عنوان رسم جوانمردی و منش پهلوانی انجام می‌دادیم که فرصت را غنیمت دانستیم و در هفته‌ای که به این نام نامگذاری شده و در روزی که همین مناسبت است، ضمن هم افزایی با هیئت پهلوانی، این برنامه را برگزار کردیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خطاب به کسانی که در حوزه ورزش تلاش می‌کنند، گفت: یکی از مصادیق پهلوانی و جوانمردی، تلاش در حوزه ایست که انسان مسئولیت قبول می‌کند.

پاریزی با اعلام اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است که ۱۱ درصد خاک ایران را با داشتن تنها ۴ درصد جمعیت کشور به خود اختصاص داده است، گفت: این پراکندگی، کار مدیران را مضاعف می‌کند؛ لذا باید تلاش مدیران مضاعف شود و امیدواریم این نگاه در هیئت‌های استانی به صورت ویژه وجود داشته باشد.

او به بیان گزارشی از ظرفیت‌های استان کرمان پرداخت و گفت: ظرفیت‌های بسیار غنی و استثنائی در استان کرمان وجود دارد و بنگاه‌های اقتصادی و مجموعه باشگاه‌های صنعتی امروز استان کرمان را متمایز کرده است.
پاریزی می‌گوید: وجود بیش ار ۱۰۰ تیم ورزشی در لیگ‌های مختلف کشوری و قریب به ۵۰ تیم در سطح لیگ‌های برتر نشان دهنده عزت و اقتدار استان کرمان با نگاه به توسعه ورزش ملی کشورمان است که این اتقاق باید در کنار نگاهی که مدیران ما در هیئت‌های ورزشی در زمینه توسعه متوازن دارند، به ویژه در بحث استعدادیابی، استعداد سنجی و پرورش افرادی که این ظرفیت‌ها را در استان بومی کنند، رعایت شود.

به گفته پاریزی، امروز پول بسیار زیادی به واسطه مجموعه تیم‌های حرفه‌ای ما از استان خارج می‌شود که دلیلش این است، ما نتوانسته ایم ظرفیت ورزشکاران بومی مان را سازماندهی کنیم.

او می‌گوید: اگر سازماندهی به شکل مناسب انجام شود، ما می‌توانیم این ظرفیت را بومی کنیم و از ظرفیت ورزشکاران کرمانی برای ارتقاء سطح ورزش کرمان بهره ببریم.
پاریزی یکی دیگر از مصادیق پهلوانی و جوانمردی را اعتماد کردن به جوانان (که قابلیت و ظرفیت لازم را دارند) در مجموعه مدیریتی خود عنوان کرد و گفت: امروز در استان کرمان بیش از ۳۰ درصد جمعیت، میانگین بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال است که این ظرفیت یک فرصت برای استان کرمان است.

او می‌گوید: به جمعیت جوان استانمان به شکل یک تهدید نگاه نکنیم؛ بلکه این یک فرصت است که باید به بهترین وجه ممکن از آن استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه هم مجموعه دولت و هم وزارتخانه‌ها تأکید زیادی بر جوانگرایی دارند که این وظیفه ما را در قبال جوانان سنگین‌تر می‌کنند، گفت: انتظار ما این است، مجموعه عواملی که در مدیریت ورزش و حوزه جوانان استان نقش دارند این اتفاق را رقم بزنند.
پاریزی می‌گوید: امیدواریم در استانی که پایتخت مقاومت جهان اسلام است و در شهری که امروز جایگاه و خاستگاه ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی است، بتوانیم الگو‌هایی را تربیت کنیم که متناسب با ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی گام بر دارند.

به گفته پاریزی، در کرمان بنا به ظرفیت جوان، اقلیم استان و پهناور بودنش، این امکان را فراهم می‌کند در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب به شکلی ویژه و خاص عمل کنیم.

او می‌گوید: برای کار کردن در استان کرمان به شکلی ویژه و خاص، نیازمند یک همت دسته جمعی، یک نگاه عمیق و یک اعتقاد قلبی هستیم.

در این آیین از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، قهرمانان پارالمپیک، مربیان، داوران، مدال آوران رقابت‌های آسیایی و جهانی، پیشکسوتان، سرپرستان زورخانه‌های کرمان و مرشدان تجلیل شد.
این مراسم با نوای ۵ مرشد و اجرای حرکات ورزشیِ ۱۲۰ ورزشکار به پایان رسید.

این ویژه برنامه به همت اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان کرمان و بسیج ورزشکاران استان کرمان انجام شد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.