مسی که همدلی می‌خواهد


الان وقت خودزنی نیست

تیم فوتبال مس‌کرمان پس از سه شکست متوالی شرایط دشواری را تجربه می‌کند و یک بار دیگر در نزدیکی سقوط از لیگ برتر قرار دارد. شرایطی که هواداران این تیم معتقدند با همدلی و کنار هم بودن همه‌ی توان و نیروی استان می‌توان به سلامت از آن گذشت.
اما در دل هواداران، رستمی بانی این دلهره و سقوط احتمالی است.

«الان وقت خودزنی نیست، تسویه حسابهای شخصی را بگذارید برای بعد از اینکه این تیم در لیگ برتر ماند.» این گفته‌ی یکی از لیدرهای باشگاه مس‌کرمان با کرمان‌نو است.

او معتقد است:« سقوط مس به دسته یک کل استان را با ضرر روبرو می‌کند. سقوط این تیم باعث می‌شود یک سهمیه خیلی خوب برای جوان‌های این استان از دست برود.»

۳ هفته سخت و نفس‌گیر

هنوز سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی‌مانده اما حال مسی‌های کرمان این روزها آنچنان خوب به نظر نمی‌رسد.

مسی‌های کرمان که پس از ۸ سال دوری توانستند به لیگ برتر صعود کنند از همان روزهای ابتدایی با چالش‌های زیادی روبرو بودند. 

اگرچه تیم مس و سرمربی جوانش از همان ابتدای فصل هدف خود را در اولین سال حضور ماندن در لیگ عنوان کرده بودند، اما این هدف این روزها با خطر جدی روبرو است، اختلاف تنها یک امتیاز با تیم رده پانزدهمی صنعت نفت آبادان که در تلاش است در لیگ بماند جایگاه مسی‌ها را متزلزل کرده و باعث نگرانی در بین فوتبال دوستان کرمانی شده است.

رستمی بد موقعی دست به مهره شد

مسی‌ها در هفته‌ی دوم فروردین‌ماه با تغییر مدیریت باشگاه از سوی شرکت مس روبرو شدند. اگرچه آنها امید داشتند با این تغییرات، روند نتیجه‌گیری مطلوب‌تری برای مس رقم بخورد اما دستاورد هیات مدیره جدید سه باخت پشت سر هم در بدترین زمان فصل بود. 

آنها در اولین حضور قرایی به عنوان مدیرعامل در برابر صنعت نفتی باختن که با تمام توان برای ماندن در لیگ تلاش می‌کند، در بازی بعدی اما به پرسپولیس مدعی قهرمانی در کرمان باختند و سومین باخت آنها به مس‌رفسنجان در داربی کرمان بود. سه باختی که نه تنها شرایط جدولی مس را با خطر روبرو کرد بلکه اردوی مسی‌ها را نیز به کل تکان داد.

در این خصوص یکی از لیدرهای هوادارن مس‌کرمان به کرمان نو می‌گوید:« با توجه به اینکه تیم‌ها و کادر باشگاه‌ها با مدیر قبلی قرارداد می‌بندند اینکه مدیر جدید در اواسط فصلی به یک باشگاه اضافه شود شرایط خاص خودش را دارد متاسفانه برای مس روی بد داستان اتفاق افتاد.»

مسئولان استان دلسوزی برای این تیم ندارند

لیدر باشگاه مس با گلایه از مسئولان استانی می‌گوید:« مردم استان‌های دیگر آرزو دارند که تیم لیگ برتری داشته باشند، نمیدانم چرا مسئولان کرمانی دلشان برای این تیم نمی‌سوزد. سقوط این تیم باعث حیف شدن نیروی بومی این استان می‌شود.»

او می‌گوید: :«وقتی شهری یک تیم در لیگ برتر دارد چرخه اشتغال هم ایجاد می‌شود، از اتوبوسرانی، هتل‌داران تا حتی آن کسی که یک پرچم را به ورزشگاه می‌آورد تا بفروشد.» 

امید، امید، امید

مس‌کرمان این روزها بیشتر از هر چیزی به امید و انگیزه نیاز دارد تیمی که شاید خودباوری خود را از دست داده باشد. اما همه‌ی ما می‌دانیم ناامیدی خود مرگ است.

بازی با تراکتور بازی مهمی برای نارنجی پوشان کرمانی است بازی بسیار سخت در برابر تیمی که به دنبال کسب سهمیه است اما اگر مس بتواند از این بازی امتیاز بگیرد هم روحیه‌اش را بدست می‌آورد و هم می‌تواند امیدوار باشد برای ۲ بازی بعدی.

چشم امید مسی‌ها به تصمیم شورای تامین

موضوع مهم بعدی این است که نارنجی‌پوشان با توجه به تصمیم شورای تامین استان فعلا نمی‌توانند از حضور تماشاگران خود استفاده کنند تماشاگرانی که شاید تنها برگ برنده مسی‌ها در ۲ بازی خانگی باقی مانده باشند.

لیدر باشگاه مس در گفتگو با کرمان‌نو در این باره می‌گوید:‌« امیدواریم شورای تامین به کمک ما بیاید و مس بتواند از شرایط میزبانی استفاده کند و با حضور تماشاگرانش با چنگ و دندان از این سهمیه لیگ برتری استان کرمان دفاع کند.»

او می‌گوید:« اگر مسئولان استان باعث شوند در این بازی‌های حساس مس هوادارانش را نداشته باشد مقصر خواهند بود و اگر نگذارند خیانت به مردم کرمان است.»

«این تیم برای این استان است» لیدر قدیمی مسی‌ها با بیان این جمله ادامه می‌دهد:« خواهش ما از مسئولان استانی این است که پای کار تیم بیایند، به این تیم کمک کنند این تیم مال این استان و این مردم است. مردم توقع دارند این تیم در لیگ بماند.» 

آخرین تلاش‌ها 

لیدر باشگاه مس معتقد است:«‌ باید از وقفه‌ای که اتفاق افتاده استفاده کنیم و بتوانیم روحیه تیم را برگردانیم. مهمترین موضوع این است که تیم‌ها با مردانگی در هفته‌های آخر بازی کنند تا تیمی که حقش است در لیگ بماند.»

سه هفته‌ی حساس و سرنوشت‌ساز دیگر برای تیم‌ها باقی مانده. باید دید در پایان این رقابت‌های حساس و نفس‌گیر، اشک‌ها و لبخندها نصیب چه کسانی می‌شود؟

کدام تیم قهرمان و کدام تیم‌ها باید با لیگ برتر خداحافظی کنند؟!

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103637
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.