برگزاری جشنواره روز ملی کبدی در کرمان

به مناسبت هفته دولت و یادمان شهیدان رجایی و باهنر،”جشنواره روز ملی کبدی، تابستانه با ورزش “با حضور پرشور مردم در پارک پردیسان قائم کرمان برگزار شد.

هادی طالبی، سرپرست هیئت کبدی استان کرمان با اشاره به اینکه دوم شهریور به عنوان روز ملی کبدی نامگذاری شده است، گفت: به مناسبت سالروز قهرمانی تیم‌های ملی کبدی بانوان و آقایان کشور در رقابت‌های ۲۰۱۸ جاکارتا، امسال نخستین سالیست که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دوم شهریور ماه به عنوان روز ملی کبدی نامگذاری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او به برگزاری ویژه برنامه‌ی امروز در کرمان اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته دولت و یادمان شهیدان رجایی و باهنر، “جشنواره روز ملی کبدی ” با حضور پهلوانی داور بین المللی جمهوری اسلامی ایران و داور اعزامی استان کرمان به رقابت‌های ۲۰۱۸ جاکارتا امروز در پارک پردیسان قائم کرمان برگزار شد.

طالبی دلیل برگزاری این جشنواره در پارک پردیسان قائم را آشنایی بیشتر مردم بیشتر با این ورزش عنوان کرد.

او اجرای ورزش صبحگاهی، آموزش قوانین و مقررات و حرکات رشته‌ی کبدی و انجام آن در حضور مردم، برگزاری موسیقی محلی و سنتی، مسابقات گروهی کبدی بین مردم و اهدای جوایز را از مهمترین بخش‌های این جشنواره برشمرد.

طالبی تصریح کرد: “جشنواره روز ملی کبدی، تابستانه با ورزش ” به همت هیئت کبدی استان  و شهرستان کرمان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری منطقه ۴، معاونت فرهنگی و اجتماعی و هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان برگزار شد.

او از برنامه ریزی این هیئت به منظور برگزاری این جشنواره به صورت سه هفته‌ای یک بار، در یکی از پارک‌های کرمان خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32716
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.