رضایی سرمربی فوتسال بانوان مس‌رفسنجان:


برگزاری سه‌دوره‌ای سوپرلیگ شگفتانه‌ترین تصمیم سازمان لیگ بود

رضایی سرمربی تیم فوتسال بانوان مس‌رفسنجان گفت:‌ اینکه به صورت سه دور تیم‌ها با هم رقابت کنند واقعا سخت است، می‌توانستیم موقعیت بهتری در جدول رده‌بندی سوپرلیگ داشته باشیم ولی کم‌تجربگی و جوان بودن بازیکنان باعث شد بازی‌ها را واگذار کنیم و در ۲ دور اول در رده چهارم جدول باشیم، امیدواریم در دور سوم جایگاهمان را بهتر کنیم و تا رتبه دوم بالا بیاییم.

عاطفه رضایی سرمربی تیم فوتسال بانوان مس‌رفسنجان در سوپرلیگ بانوان در گفت‌وگو با کرمان‌نو می‌گوید: این مسابقات با عنوان سوپرلیگ برای اولین بار امسال در کشور برگزار شد که ۸ تیم برتر سال گذشته مسابقات لیگ برتر به این مسابقات راه یافتند و تیم مس‌رفسنجان نیز جزو این ۸ تیم بود.

وی افزود: سازمان لیگ طی یک برنامه شگفتانه گفت که باید تیم‌ها سه دور این مسابقات را انجام دهند که فکر نمی‌کنم هیچ کجای دنیا شرایط اینگونه باشد و ما با همان شرایط در سوپرلیگ شرکت کردیم و با توجه به بودجه‌ای که داشتیم امسال بیشتر بومی‌گرایی داشتیم و از بازیکنای جوان استفاده کردیم و حدود ۸۰ درصد تیم تغییر کرد.

رضایی در ادامه گفت: میتوانستیم موقعیت بهتری در جدول سوپرلیگ داشته باشیم ولی کم‌تجربگی و جوان بودن بازیکنان باعث شد بازی‌ها را واگذار کنیم و در هر ۲ دور، چهارم جدول باشیم و امیدواریم در دور سوم مسابقات جایگاهمان را بهتر کنیم.

سرمربی فوتسال بانوان مس‌رفسنجان در پاسخ به تغییرات تیم در فصل جاری، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تعداد بازیکنان غیربومی ما بیشتر بود و ما در یارگیری خیلی کار راحت‌تری داشتیم اما امسال تعداد بازیکنای بومی ما بیشتر شده و سعی کردیم از آکادمی‌مان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سطح مسابقات در سوپرلیگ چطور بوده بیان کرد: با توجه به اینکه ۸تا تیم، جزو تیم‌های برتر لیگ برتر سال گذشته بودند سطح مسابقات خیلی بالا بود و حتی تیم‌های پایین جدول هم که وضعیت خوبی ندارند به این معنا نیست که ضعیف هستند بلکه در یارگیری ضعیف عمل کردند و براساس هزینه و قراردادها و بودجه، تیم بسته بودند اما نسبت به سال‌های قبل که در لیگ برتر بودیم و سطح تیم‌ها باهم خیلی فرق میکرد خب ما بین ۸ تیم خوب بودیم و سطح بازی‌ها خیلی خوب بود و تمام بازی‌ها حساس بود.

رضایی افزود: تیم‌های بالای جدول هم که در یارگیری خیلی موفق عمل کردند، مثلا پیکان که در صدر است جزو تیم‌هایی است که ۵-۶ ملی‌پوش دارد. و در تیم ما تنها مهسا کمالی بازیکن ملی‌پوشمان است.

سرمربی مس‌رفسنجان با بیان اینکه دور سوم مسابقات از ۱۶ دی آغاز می‌شود درباره‌ی برنامه تیمی برای دور سوم گفت: با توجه به اینکه ما ۷ بازی را بردیم و ۷ بازی را باختیم و اختلاف با صدر جدول زیاد است رسیدن به صدر جدول تقریبا دور از دسترس است، اما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم بتوانیم جایگاه خود را بهبود ببخشیم و تا رتبه دوم صعود کنیم.

رضایی درباره‌ی ادامه‌ی روند بازی‌ها در سوپرلیگ برای سال‌های آینده گفت: از فدراسیون آن هم در بخش بانوان هیچی بعید نیست و ما نمی‌دانیم قرار است چه شود، بازی‌ها به چه صورت برگزار شود و نه می‌دانیم تیم‌ها قرار است چطور باشند. فدراسیون یک تصمیمی می‌گیرد و بعد هم به تیم‌ها اعلام می‌کند. شاید بازخورد مسابقات بررسی شود و بعد تصمیمی اتخاذ شود، چون در موازی ما مسابقات لیگ برتر هم برگزار می‌شود، واقعا مشخص نیست فدراسیون برای سال آینده چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد!

وی افزود: ما حتی همان روزی که گفتیم تیم‌های هم‌سطح منظورمان لیگ برتر بود، اما به جای اینکه تیم‌هایی که تعداد گل بالا دریافت می‌کنند و تیم‌های خیلی ضعیفی هستند، حذف شوند و پیشنهاد ما این بود که تعداد تیم‌ها کم شود و کیفیت مسابقات بهبود یابد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه تصمیم فدراسیون این بود که تیم‌ها به ۲ گروه تقسیم شوند، سوپرلیگ و لیگ برتر، گفت: حتی ما با سوپرلیگ هم موافق بودیم اما نه به صورت سه دوره، چون واقعا فشار مضاعفی به تیم، بازیکن و باشگاه وارد می‌شود و از این تعداد بالای مسابقات دچار فرسودگی می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه یکی از مشکلات تیم‌ها در حوزه‌ی بانوان نبود پخش زنده در مسابقات است گفت: ما پخش تلویزیونی نداریم و اسپانسر هم که نمی‌تواند به سالن بیاید، و این هیچ فایده‌ای ندارد و به قول یک مربی که حرف خوبی زد و می‌گفت:”  انگار داریم دورهمی بازی می‌کنیم”   هیچ خبر و هیچ گزارشی از ما در هیچ جا نیست و این بزرگترین کمبود در حوزه‌ی ورزش بانوان و مخصوصا فوتسال است.

سرمربی مس رفسنجان درباره‌ی وضعیت مالی این تیم گفت: امسال هم وضعیت خوب است اما خب سال‌های گذشته خیلی وضعیت بهتر بود از لحاظ گرفتن بازیکن و پرداختی‌ها، امسال کمی شرایط سخت‌تر است و خب دلیل آن هم این است که مدیران بالا عوض شدند و خب بودجه ما را کمتر کردند و به مراتب شرایط کمی سخت تر شده اما با این حال بازهم از لحاظ امکاناتی و رفاهی نسبت به باشگاه‌های دیگر وضعیت خوبی داریم و مس به تیم‌هاش و مخصوصا تیم بانوانش اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

رضایی در پایان گفت: تلاش ما این است که حداقل بتوانیم به رتبه‌ی دوم جدول رده‌بندی صعود کنیم و پایان خوبی برای این فصل خود رقم بزنیم. در پایان تشکر می‌کنم از رسانه‌ها که حداقل کم و بیش به فوتسال بانوان توجهی می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100106
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.