رییس هیات کاراته استان کرمان:


ساخت خانه کاراته در بم نیازمند جذب اعتبارات ملی است

کرمان نو- رییس هیات کاراته استان کرمان گفت: ساخت خانه کاراته اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان را نیاز دارد که در این راستا رییس اداره ورزش و جوانان می تواند با جذب اعتبارات ملی اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش کرمان نو حسین حسینی روز دوشنبه در حاشیه مراسم آیین تودیع و معارفه رییس هیات کاراته بم درباره نداشتن خانه کاراته که یکی از مشکلات این رشته ورزشی است بیان کرد: برای حل این موضوع صحبت هایی با ترکان ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان بم خواهیم داشت تا فضایی در اختیار هیات کاراته قرار دهد زیرا برای فعالیت کردن کاراته حتما باید زیرساختهایی وجود داشته باشد .

او درباره وضعیت کاراته شرق استان کرمان نیز اظهارداشت:بحث ورزش در تمام شهرستان ها به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا افت داشته و شاهد کمرنگ شدن حضور ورزشکاران بودیم ولی با توجه به فروکش کردن کرونا باشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را ادامه می دهند .

رییس هیات کاراته استان کرمان ادامه داد: کاراته بم در سال های گذشته یکی از شهرستان های قوی استان کرمان بوده است و با حضور رییس جدید این هیات و انسجامی که در کمیته های آن شکل خواهد گرفت شکاف بین سبک ها و پیشکوتان برداشته خواهد شد و اتحاد کلی پیدا خواهد شد .

به گفته او در طول ۴ سال گذشته از طرف هیات قبلی کاراته استان کرمان رییس هیات کاراته شهرستان بم معرفی نشده بود و اعضا انسجام و همبستگی قبل را نداشتند .

او می گوید شهرستان بم در طول این سال ها از طریق سرپرست اداره می شده و کسی به عنوان رییس هیات امورات را در دست نداشت تا بتواند مجموعه خود را مشخص کرده و به مجموعه نیز شرح وظایف دهد .

حسینی نداشتن لیگ برتر برای بم را دو دلیل عمده دانست و افزود: یکی به دلیل شیوع کرونا که باعث شد باشگاه ها تعطیل شوند و مسابقات و حضور در لیگ با مشکل مواجه شود و دیگری نبود رییس هیات در این رشته ورزشی است تا بتواند از تمام مولفه ها و ظرفیت های این شهرستان به خوبی استفاده کند.

او درباره ارتباط و تعامل رشته کاراته با نیروی انتظامی گفت: با توجه به نوع ماموریتی که نیروی انتظامی دارد می طلبد کارکنان ناجا از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند و از فنون رزمی و دفاع شخصی در ماموریت ها استفاده کنند

به گفته او کاراته می تواند این نقش را ایفا کند و بازدهی خوبی برای کارکنان نیروی انتظامی داشته باشد لذا در صورت برقراری ارتباط و تعامل دو سویه بین هیات کاراته و ناجا می توانند از ظرفیت های یکدیگر به خوبی استفاده کنند.

حسینی تاکیدکرد: کاراته بانوان بم نیز دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی است که نیاز به انسجام و همدلی دارد تا خروجی خوبی از بین ورزشکاران بانوان هم ببینیم.

او تصریح کرد: در کمتر از ۸ ماهی که به عنوان رییس هیات کاراته استان انتخاب شدم سند چشم انداز کمیته ها و اهداف و رویکردها و سیاست گذاری های هیات را مشخص کردم در همین راستا پیگیری های لازم جهت برگزاری اردوها و مسابقات مختلفی نیز صورت گرفت.

رییس هیات استان کرمان می گوید در این مدت کوتاه توانستیم در مسابقات ملی نتایج خوبی کسب کنیم و ۶ نفر از بچه های ما در مسابقات اسیایی قزاقستان شرکت کرده و همگی مدال طلا را کسب کردند.

در این آیین از زحمات قاسم ولندیاری سرپرست اسبق هیات کاراته شهرستان بم تقدیر به عمل آمد و طی حکمی از سوی هیات کاراته استان کرمان، غلامرضا اماندادی به عنوان رئیس هیات کاراته شهرستان بم منصوب شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81897
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.