هشتِ متعصب و یک اسطورگی نیمه تمام

در حالی که مدت‌هاست خبری از فرزاد حسینخانی درون مستطیل سبز نیست، او در سکوت کامل 37 ساله شد. بعد از آن جدایی عجیب، حالا همین تولد کاپیتان و شماره هشت سابق مس بهانه می‌شود تا دوباره سرک بکشیم به زمانی که او در میانه زمین متعصبانه فقط مس را رهبری می‌کرد و البته حرف و حدیث‌هایی که با دور شدنش از مس به وجود آمد.

رهبر یک تیم رویایی

بعد از صعود مس کرمان به لیگ برتر در سال 85، پرچمداری بازیکنان کرمانی به فرزاد حسینخانی و عباس محمدی سپرده شد اما یک فصل بعد که محمدی راهی سپاهان شد، بازوبند کاپیتانی روی دست حسینخانی نقش بست. مسی‌ها در فصل 87-88 با یک تیم پُرستاره وارد رقابت‌های لیگ شدند. مهدی رحمتی، ادینهو، آشوبی، امیرحسین صادقی، فراز فاطمی و چند بازیکن باکیفیت دور هم جمع شدند که در نهایت بزرگترین افتخار مس رقم خورد و آسیایی شد. تیمی رویایی که حسینخانی به عنوان تنها بازیکن کرمانی رهبری‌اش می کرد.

وفاداری به رنگ نارنجی

بر اساس قانون طبیعی فوتبال که بازیکنان از باشگاه‌های مختلف پیشنهاد دریافت می‌کنند، حسینخانی هم به عنوان یک هافبک دفاعی جنگنده که همیشه به خوبی نقش تخریب بازی حریف را در زمین ایفا می‌کرد تیم‌هایی را خواهان خود می‌دید اما او در تمام سال‌های حضورش در مس پیشنهادات را در جیبش بایگانی کرد و با وفاداری به پیراهن نارنجی، خود را در راه اسطوره شدن قرار داد.

عذرخواهی ساده، بازگشتی پُرانگیزه و یک گونه‌ی شکسته

بعد از سقوط تلخ مس به لیگ یک، حسینخانی مصاحبه‌ای علیه مدیران رده بالای شرکت مس انجام داد که دستور توقف مذاکرات با او از سوی این شرکت صادر شد. اکبر میثاقیان سرمربی وقت مس اعلام می‌کرد به حسینخانی احتیاج دارد اما فقط او تصمیم گیرنده نبود. مس بدون حسینخانی وارد لیگ یک شد و همه چیز مبهم بود تا اینکه کاپیتان مس موضع خود را در یک مصاحبه به طور کلی تغییر داد و گفت از مصاحبه قبلی او سوء برداشت شده است و حسینخانی که به نوعی حس خود مقصرپنداری بابت سقوط مس داشت، با انگیزه پاک کردن این لکه ننگ به تیمش بازگشت. او البته در یکی از بازی‌ها اتفاق بسیار تلخی را تجربه کرد و با شکستگی گونه روبرو شد تا مجبور شود چند هفته بعد با ماسک مخصوص به زمین بازی برگردد. اتفاقی که اوج تعصب و تعهد یک بازیکن به تیمش را نشان می‌داد.

اخراج بدون احترام

اختلافات حسینخانی و مسعودزاده مدیرعامل سابق باشگاه مس در میانه فصل قبل به اوج خود رسید و به یکباره خبری شوکه کننده از سوی باشگاه مس مبنی بر قرار گرفتن کاپیتان در لیست مازاد منتشر شد. این در حالی بود که حسینخانی هیچگونه واکنش رسمی به این خبر نداشت و منصور ابراهیم زاده هم در صحبت های خود به صورت غیرمستقیم دلخوری اش را به جدایی کاپیتان تیمش نشان می داد، هرچند که هیچوقت حمایت قاطعی از حسینخانی انجام نداد. در همان زمان بازیکنان مس حمایت تمام قدی در فضای مجازی از حسینخانی انجام دادند اما به هر شکل تصمیم مدیران باشگاه مس و نوع جدایی کایپتان تیم با آن همه سابقه و وفاداری، کاملا غیرمنصفانه و بدون هیچگونه پیام حاوی احترام بود. بهتر نبود طی مراسمی با شکل و شمایل رسمی از زحمات حسینخانی تقدیر میشد؟

محکوم به طغیان علیه مس

مس در این فصل یکی از پرحاشیه‌ترین دوران خود را پشت سر گذاشته که در این رابطه انگشت‌های اتهام به سمت حسینخانی است. برخی معتقدند که چه فصل گذشته و چه این فصل مسبب تمام حواشی ایجاد شده علیه مس تحرکاتی است که حسینخانی به واسطه برخی افراد داشته تا به نوعی حرکت مسعودزاده (که فصل قبل حسینخانی را کنار گذاشت) را جبران کند و مدیرعامل در سایه نتایج ضعیف تیم قربانی شود.

حسینخانی بعد از جدایی خود هیچگونه مصاحبه ای انجام نداد و واکنشی به اتهامات نداشت تا سکوتش رفته رفته به حجم شایعات اضافه کند. با این حال به نظر می‌رسد حسینخانی به رویه سکوت خود همچنان ادامه دهد و او که این روزها دوره‌های مربیگری را پشت سر می‌گذارد، شاید روزی روی نیمکت مس بنشیند و آن موقع به تمام سوالات و ابهاماتی که وجود دارد پاسخ روشنی بدهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16576
1 نظر
  1. ali می گوید

    بازیکن میخواد مدیرعامل رو خراب کنه؟! واقعا آفرین!! همینکارا و همین رابطه بازی ها رو در آوردن که 6 صفر مقابل پرسپولیس باخت و آخرش هم به دسته اول سقوط کرد. این بازیکن هم قطعا اگه پیشنهاد تاپ داشت میرفت توی جیبش نمیگذاشت! اگه خیلی تیم براش مهم بود منافع کلی تیم مهمه نه مسائل شخصی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.