۴ بازی‌ ملی بازیکن گابنی گل‌گهر مشخص شد

براساس نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن، نام چهار کشوری که بازیکن خارجی گل‌گهر در لباس تیم‌ملی بزرگسالان گابن مقابل آن‌ها به میدان رفته، مشخص شده است و با تایید این نامه توسط دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال، کارت بازی این بازیکن صادر شده است. با این حال اطلاعاتی از این چهار بازی دوستانه که در نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن نام برده شده، وجود ندارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، اریک بوکوم، بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان پس از حدود دو هفته حضور در ایران بالاخره در بازی مقابل استقلال به میدان رفت. حضور این بازیکن گابنی در لیگ برتر با توجه به آیین‌نامه بازیکن و مربی خارجی ابهامات زیادی را به همراه داشت و در همان زمان ایسنا در دو گزارش (گزارش اول و گزارش دوم) به این ابهامات پرداخت که باعث شد سازمان لیگ فوتبال به منظور بررسی‌ بیش‌تر، صدور کارت بازی این بازیکن را به تعویق بیندازد.

طبق آیین‌نامه اگر بازیکنی از کشوری مانند گابن بخواهد در لیگ برتر بازی کند باید در دو سال منتهی به حضورش در ایران در چهار بازی رسمی یا دوستانه تیم‌ملی بزرگسالان کشورش به میدان رفته باشد؛ موردی که با جست‌وجوی نام اریک بوکوم در اینترنت یافت نمی‌شد.

باشگاه گل‌گهر در پاسخ به این ابهام مطرح شده از سوی ایسنا، نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن را منتشر کرد که در آن اشاره کرده بود اریک بوکوم از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون در چهار بازی دوستانه برای تیم‌ملی بزرگسالان به میدان رفته است، این در صورتی بود که گابن از آن تاریخ تا به حال تنها یک بازی دوستانه مقابل بنین برگزار کرده بود و بوکوم در آن حضور نداشت. به همین دلیل ایسنا در گزارش دیگری خواستار شفاف‌سازی درباره آن چهار بازی شد.

این دو ابهام بزرگ درباره رزومه اریک بوکوم باعث شد که کارت بازی این بازیکن برای بازی با صنعت نفت صادر نشود تا باشگاه گل‌گهر به سراغ فدراسیون فوتبال گابن برود و استعلام آن چهار بازی دوستانه را بگیرد. همین امر نامه‌ی دیگری از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن به دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران را به همراه داشت که در آن چهار بازی دوستانه‌ی ملی که اریک بوکوم به میدان رفته بود را اعلام کرد.

دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران هم با توجه به این که نامه از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن بوده، مدارک اریک بوکوم را تایید و به اطلاع کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال رسانده‌ است، به همین دلیل سازمان لیگ فوتبال کارت بازی این بازیکن گابنی را برای بازی با استقلال صادر کرد.

با این حال باشگاه گل‌گهر نامه دوم دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن را به مانند نامه نخست منتشر نکرد و حتی نام چهار کشوری که اریک بوکوم در بازی‌های دوستانه مقابل آن‌ها به میدان رفته را اعلام نکرد. پیگیری‌های خبرنگار ایسنا راجع به این موضوع مشخص کرد که چهار بازی اریک بوکوم در تیم‌ملی بزرگسالان گابن مقابل تیم‌های لیبریا، بنین، توگو و رواندا بوده است.

البته از این چهار بازی دوستانه به جز یک بازی دوستانه مقابل بنین در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۹ که اریک بوکوم در لیست تیم‌ملی گابن برای این بازی حضور نداشته، اطلاعاتی در اینترنت یافت نمی‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80515
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.